Mesleki teknik eğitim ve MEGEP öğretim programlarına öğrenci ve öğretmen yaklaşımları (Bilişim teknolojileri alanında uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Mesleki Eğitim ve Mesleki Eğitimde uygulamaya konan MEGEPprojesi anlatılmış, bu proje kapmasında yer alan öğretim programlarından BilişimTeknolojileri Alanı öğretim programı öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusundadeğerlendirilerek, MEGEP program yapısı ve Bilişim Teknolojileri programını incelenmesiamaçlanmıştır.Tezin birinci bölümünde, eğitim, mesleki ve teknik eğitim kavramlarına açıklıkgetirilmeye çalışılmış, mesleki teknik eğitimin tarihi gelişimi, kalkınma planlarındamesleki eğitim, mesleki eğitim veren kurumlar, mesleki eğitime çağdaş yaklaşımlar vemesleki eğitimin gelişmesine yardımcı olacak kanunlar anlatılmıştır. İkinci bölümdeMesleki Eğitimin gelişmesine ve değişmesine yardımcı olmak amacıyla Avrupa Birliğidestekli oluşturulmuş en son ve en yeni proje olan MEGEP anlatılmış, üçüncü ve sonbölümde ise MEGEP' in öğretim programları yönü itibariyle özellikle istihdama yönelikihtiyacı karşılayabileceği konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerine başvurulmuştur.Anketler uygulanmasında İstanbul ili, Küçükçekmece ve Avcılar ilçeleriseçilmiştir. Çalışma sonuçları Küçükçekmece ve Avcılar bölgelerini temsil etmektedir.Anketler 2 ilçedeki toplam 9 Meslek Lisesinde görev yapan 34 Bilişim Teknolojileriöğretmeni ve 447 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen anket aracılığıylatoplanmıştır. Anket öğretmen ve öğrencilere uygulanmış olup, iki bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde öğretmen ve öğrencilere ait kişisel bilgiler ile MEGEP hakkında ön bilgisahibi olunurken, ikinci bölümde MEGEP öğretim programları, modüller ve istihdamaçısından değerlendirilmesi yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: MEGEP, Mesleki Eğitim, İstihdam, Bilişim Teknolojileri In this research, the project of SVET that is applied in Occupational Education isexplained, the education programme of Data Processing Technology Area that is one of theeducation programme in this project is evaluated with the direction of opinions of teachersand students, and the programme of SVET and the programme of Data ProcessingTechnology are intended.In first section of thesis, education, occupational technical education wereexplained, the historical development of Occupational Technical Education, OccupationalEducation in development plans, Occupational Education Associations, modernapproaches to Occupational Education and laws that will assist development ofOccupational Education were told. In third section, the protect of SVET that will beassisted development and change of Occupational Education and is the lastest and thenewest project were told, in forth and last section, the opinions of teachers and studentsabout the direction of education programme of SVET especially directed to employmentnecessity were discussed.İstanbul and Küçükçekmece and Avcılar districts were choosed in thequestionnaires. The result of study represented Küçükçekmece and Avcılar regions. Thequestionnaires were applied to 34 Data Processing Technology teachers and 447 studentsin 9 Educational High School in 2 districts. Datums that were used in research wereimproved and collected with questionnaires by researchers.The questionnaire was applied teachers and students, and it was two sections. Infirst section, there are personal informations about teachers and students and foregroundinformation about SVET and in second section, there are SVET educational programmes,evulation of modular and emplayment views.Key Words: SVET, Occupational Education, Employment, Data Processing Technology
Collections