Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorDoruk, Derya
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:50Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:50Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712784
dc.description.abstractİnternet kullanımı gündelik yaşamımızda hızla yer almaktadır. İnternet bir bilgi ağıdır.Bilgi toplumu çağında gerekli bir hal almıştır. Ancak okula giden ergenlerin internetikullanma oranları arttıkça öğrenmelerinde, iletişimlerinde de bazı sorunlar ortayaçıkmaktadır. İnternet kullanımının sınırsız ve denetimsiz olması bazı sorunları getirirken;her türlü bilgiye, kişilere çok kısa sürede ulaşılması da olumlu bir gelişmedir.Bu tezde; ergenlik döneminde internet kullanımının öğrenciye sağladığı eğitimsel yararlarıya da zararları; aile, arkadaş gibi sosyal ilişkileri üzerindeki etkisi üzerinde durulmuş veinternet bağımlılığı kriterleri belirtilmiştir.428 öğrenciye anket çalışması uygulanarak çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir. Ergenlikdöneminde öğrencilerin öğrenmeleriyle internet kullanımı arasında ters orantılı bir ilişkiolduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractNowadays, internet is being widely used in daily life. It is a commonplace of informationgathering. Now, as we live in information era, internet is becoming more and morenecessary. But, teenagers who go to school have more problems about learning andcommunicating than in the past. Due to unlimited and uncontrolled internet usage, theyhave such kinds of problems but at the same time they are able to reach all information thatthey wanted at shorter time.In this thesis, it is stated that what kinds of educational difficulties and enablers theteenagers have owing to internet. And it is also evaluated what effects the usage of internethas on the teenagers social relation with their families, and friends etc. Finally criteria oninternet addiction are determined.A survey was taken to 428 students and survey results have been evaluated. It isunderstood that the more the students have used internet the less they become successful intheir educational activity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenme isteksizliğinin internet kullanımıyla ilişkilendirilmesi
dc.title.alternativeDetermination the relationship between internet usage and unwillingness to learning(in extend of teenagers)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmLearning
dc.identifier.yokid9013015
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211736
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess