Yüksek öğretim kurumlarında meslek yüksek okulu ve fakülteler açısından beklenti ve ihtiyaç algıları (Tky açısından bir örnek uygulama)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; bir yükseköğretim kurumuna devam eden öğrencilerin beklentive ihtiyaçları ölçülerek, bu konuda üniversitelerin ne yapması gerektiği konusundaöğrencilerin görüşleri ele alınmaktadır. Buna göre, bir yükseköğretim kurumuna devameden öğrencilerin mezun olduktan sonraki en önemli ilk üç beklentileri incelenmiştir. Bubeklentilerin lisans ve ön lisans öğrencileri arasındaki farklılıkları; öğrencilerin okuduklarısınıflar arasındaki farklılıkları; öğrencilerin cinsiyetleri arasındaki farklılıkları veöğrencilerin yaşları arasındaki farklılıklar bazında da ayrı olarak incelenmiştir. Ayrıca bubeklentiler karşısında üniversitelerin daha kaliteli mezunlar yetiştirebilmesi için, neleryapmaları gerektiği konusu, lisans ve ön lisans öğrencileri bazında karşılaştırmalı olarakincelenmiştir. Bu konulara ek olarak, üniversitelerin sundukları hizmetlerin, öğrenciler içinönem dereceleri de sorgulanmıştır. Lisans öğrencilerinin beklentileri ile ön lisansöğrencilerinin beklentileri arasındaki farklılıklar hipotez olarak ele alınmıştır. Bunun içinde, anket yöntemine başvurularak; SPSS yazılımı ile analiz edilerek, bir yükseköğretimkurumuna devam eden fakülte ve meslek yüksek okulu öğrencilerinin beklenti veihtiyaçları arasındaki farklılıklar açıklanmaya çalışılmıştır In this thesis study; expectations and necessities of students that are enrolledin a higher education institution are measured and opinions of students as to whatuniversities should do in this respect are discussed. Accordingly the most important firstthree expectations of these students after graduation are examined. These expectations arealso separately examined on the basis of differences between undergraduate and two-yeardegree students, differences between classes in which students are enrolled, differencesbetween genders of students and differences between ages of students. Moreover it isexamined on the basis of undergraduate and two-year degree students comparatively whatuniversities should do in order to educate more quality graduates against theseexpectations. In addition to these subjects level of significance of services provided byuniversities is questioned. Differences between expectations of undergraduate students andtwo-year degree students are handled as hypothesis. For this purpose survey method hasbeen applied, this survey has been analyzed by SPSS software and it has been attempted toexplain differences between students of faculty and vocational high school that are enrolledin a higher education institution.
Collections