Resmi ilköğretim okulu yöneticilerinin öğrenci velileriyle iletişimde karşılaştıkları sorunların İstanbul ili Bahçelievler ilçesi örneğinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; okul yönetimi-veli ilişkisinin öğrenci başarısını nasıl etkilediğini incelemektir.Anket ve tarama yöntemi kullanılarak hazırlanan bu çalışmada; aile okul arasındaki ilişkiler öğrencinin başarısını nasıl etkiler? Bahçelievlerdeki Resmi İlköğretim okullarında görev yapmakta olan yöneticilerle bu okullardaki öğrencilerin ana babaları arasında sürdü-rülmekte olan iletişimin engelleri nelerdir ve bu engeller ne ölçüde vardır? Öğrenci velile-rinin eğitim seviyesi ilköğretimde öğrenci başarının artmasını sağlar mı? Öğrenci velilerinin okula gelme sıklıkları öğrenci başarısını etkiler mi? Sorularına cevap arandı.Okul-Aile iletişiminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi eğitim sisteminin üzerinde durması gereken konulardan biridir. Dolayısıyla öğrenci başarısı ile ilgili bütün faktörlerin bilinmesi büyük önem arz etmektedir.Bu çalışmada, İlköğretim Okullarında okul yönetimi ile veli iletişimi ve bu iletişi-min öğrenci başarıları üzerindeki etkisini belirlemek amacı ile İstanbul ili Bahçelievler ilçesindeki resmi İlköğretim Okullarında görev yapan 100 okul yöneticisi ve bu okullarda eğitim gören öğrencilerin velilerinden oluşan 317 kişiye anket uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen bazı sonuçlar aşağıdadır:1.Okul yönetimiyle iletişim halinde olan velilerin çocuklarının başarıları pozitif yön-de etkilenmektedir.2.Okul yönetimi veli iletişiminde, okula sürekli gelen veli ara sıra gelenlere göre da-ha olumlu bir tutum içerisindedir.3.Velilerin ekonomik problemleri, okul etkinliklerine katılmalarını ve okulla ilişkile-rini engellemektedir.4.Birlikte oturan, eğitim durumu yüksek olan ve ekonomik durumu iyi olan velilerin çocuklarının başarıları yüksektir. The aim of this research is to find out how school administration and parents? communication affects students? success.The answers of the following questions are looked for in that project prepared by using the methods of inquiry and search.?How does the relationship between the family and the school effect the student?s success? What are the obstacles of the current commu-nication between the administrators who are in charge of the formal Primary Schools in Bahçelievler and the parents of the students in these schools and what are criterias of these obstacles? Does the education level of the parents provide the increasing level of student?s success at Primary School? Does the frequency of the parents? visiting the school , effect the success of the student??The effect of the communication between the school and family in the student?s success is one of the subjects that the education system gives importance to. Consequently, it is importantly presented to know all the factors about the success of the student.In that project, to identify the school administration and the parents communication at Primary Schools and the effects of this communication in the student?s success, an inquiry is applied to a hundred school administrators who are in charge of Primary Schools in Ba-hçelievler in İstanbul and the 317 parents of the students who attend these schools. The results of this research are explained below.1.The success of the students whose parents? are in communication with the school administration is effected in a positive way.2.In the school administration-parents communication, the parents who always visit the school are in a better behaviour than the parents who seldom visit the school.3.The economical situations prevent the parents from contributing into the school ac-tivities and relations with the school.4.The parents who live together , have high education level and no financial prob-lems, have a great-succeed-children:
Collections