Türkiye`de otomotiv sektörü`nde dağıtım,satış yöntemleri ve bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı otomotiv sektöründeki dağıtım ve satış yöntemlerini araştırmaktır. Bu amaçla dağıtım ve satışta kullanılan yöntem ve teknikler ile çalışma konularına ilişkin tanıtıcı nitelikteki ön bilgilere yer verilmektedir. Türkiye'de otomotiv, ikincil kaynaklardan sağlanan veriler ve sektördeki deneyimsel bilgilerimizden hareketle incelenmektedir. Bu kaynaklardan hareketle otomotiv sektörünün Türkiye'de mevcut durumu hakkında bilgi verilmiş olup, yerli ve yabancı marka ayırımı yapılarak, satış adetleri marka ve model bazında incelenmiştir. Otomotivin Türkiye'deki tarihi durumu da bazı istatistikî verilerle sunulmuştur. Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır.İlk bölümde, otomotiv sektörünün tarihsel gelişimi incelenirken, yerli ve ithal araçlara ait istatistikî veriler karşılaştırılmıştır. Ayrıca sektörün diğer sektörlerle ilişkisi değerlendirilmiştir.İkinci bölümde, satış biçimleri bileşiminin genişlemesi, firmaların satış yöntemlerine göre değişen hedefler koymasına değinilmiştir. İyi bir satıcının bilmesi ve yapması gerekenlerin neler olduğunun analizi ile ürüne ve mala yönelik pazarlama yönetimi açıklanmıştır. İç ve dış pazarlama çevresi yönetimleri ile satış stratejileri anlatılmış, alçak basınç, yüksek basınç, denk basınç satış ve teknikleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca satış türü ve teknikleriyle, satış özendirme yöntemleri ele alınmaktadır. Satış tekniklerinin türleri belirtilmiş ve satış özendirme yöntemlerinin satışları arttırmadaki rolü ve uygulanış biçimleri hakkında detaylı bilgiler verilmiştir.Üçüncü bölümde ise hazırlanan anketlerle piyasa oyuncularının katılımının sağlandığı bir çalışma ortaya konularak, otomotiv sektöründe güncel bir durum değerlendirilmesi yapılması sağlanmış olup, analizlerin yapıldığı veriler, tablo ve grafiklerle açıklanmıştır. The aim of this thesis researches distrubition and sales process in automotive sector. Therefore, the pre-information of the methods which are regarding to sales and distrubion has been given as a presentation. Automotive in Turkey, data that has been supplied from the second provenance and the experimental knowledge in this sector. With all these provenance, the actual information of the automotive sector in Turkey has been given, and also amount of the sales has been examined within brand and model, according to local and imported brand seperation. The historical background of automotive in Turkey has been presented with some statistical data. This thesis was prepared within 3 sections.In the first part, while to be examined of the historical development of the automative sector,statistical datas belengs to local and imported brand cars has been compared. And also, integration of this sector with the other sectors has been evaluated.In the second part, the enlargement of the sales combination and according to sales management with changeable target belongs to companies have been pointed. With the analaysis of attitude of the good seller; how is to be and what has to be done according to managerial marketing of the goods and produces have been explained. Sales strategy within inner and out sales enviromental management have been explained, low pressure ,high pressure, equal presurre sales and techniques have been dwelled on. But also for paying attention of the sales has been dealed with sales style and techniques. The variety of the sales techniques have been specified and the detailed informations regarding to having attention of the sales techniques and also their processes have been given enough.At last in the third part, due to the questionnaire workshop of the market with all players, the assessment of the actual market position in the automotive sector has beenexplained. The data which belongs to analaysis has been explained with charts and graphs.
Collections