Öğretmen-veli işbirliğinin öğrenci başarısına etkisinin Büyükçekmece ilköğretim okulları örneğinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, öğretmen-veli işbirliği ve öğrenci başarısı üzerinde çalışılmıştır. Araştırmada, öğretmen ve velilerin, öğretmen-veli işbirliği hakkındaki görüş düzeyleri, öğrencilerin ise, öğretmenleri ve aileleri ile ilişki düzeyi ölçülmüştür.Araştırma sonucunda; ?Öğretmen- veli işbirliğine, anneler, babalara göre daha olumlu bakmaktadır. Velilerin öğretmen-veli işbirliği hakkındaki görüşleri aylık gelire ve eğitim seviyesine göre farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerden, kıdem grubu ?21?25 yıl? olan öğretmenler, kıdem grubu ?16?20 yıl? olanlara göre öğretmen-veli işbirliği hakkında daha olumlu düşüncelere sahiptir. Öğrencinin, ailesi ve öğretmenleri ile ilişki düzeyi anne-babanın birliktelik durumuna ve babanın öz olup olmamasına göre farklılık göstermemekle birlikte sınıfına ve annesinin öz olup olmamasına göre bazı farklılıklar göstermektedir. 8. sınıf öğrencileri bazı yargılara 7. sınıf öğrencilerine göre, annesi üvey olanlar bazı yargılara annesi öz olanlara göre daha olumsuz görüş bildirmişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin ailesi ve öğretmenleri ile ilişki düzeyi ile not ortalaması arasında aynı yönde fakat zayıf bir ilişki vardır. Velinin, öğretmen-veli işbirliği hakkındaki görüşü, öğrencinin değişen not ortalamasına göre pek değişmemektedir. Velinin, öğretmen-veli işbirliği hakkındaki görüşleri değiştikçe, öğrencilerin, ailesi ve öğretmenleri ile ilişki düzeyi aynı yönde değişmektedir. Ailenin gelir düzeyi öğrencinin başarısını etkilemektedir. Gelir düzeyi yüksek olan ailelerin çocukları derslerinde daha başarılıdır. Öğretmen-veli işbirliği öğrenci başarısını etkilememektedir? yargılarına ulaşılmıştır. In this research, it is studied on the success of the teacher-parent cooperation. In the research, the level of the teacher and the parent?s goinions has been measured about the cooperation and the relationship with the teacher and parent. In addition this, it has also benn measured the level of student?s opinions and the relationship between their teachers and families, the public survery about the teacher and parent cooperation that has occured .In the result of this research, mathers are more tolerant than fathers about the cooperation between the teacher and the parent. Every parents have diffirent thoygts about the cooperation between the teacher and the parent. Every parents have diifirent thoughts about the cooperation between the teacher and the parent according to the level of their incomes and education. The teachers, whose seniarity group is ?21-25? year according to the teachers, whose seniarity group is ?16-20? year have positive ideas about teacher-parent cooperation. The level of relationship with family and teachers differs according to togetherness condition of parents and whether the father is real or not. Besides it differs according to the class and whether mather is real or not. The 8. class students tell more negative apinions to some decisions according to 7. class students and some students who have step mother tell more negative opinions according to students who have real mother to this decision Apart from that, There is a weak relationship between student?s family and the level of relationship with average of marks. The view of parent?s about teacher-parent cooperation it doesn?t change that much according to the average of student?s grade which is changed. Since the opinion of parent about teacher-parent cooperation changes, the student?s level of the relationship with teachers and family changes at the some way. The level of the family?s income affect the student?s success, The students who have high family income are more successful. It is reached that; The teacher-parent cooperation doesn?t affect the studnt?s success.
Collections