Beşiktaş ve Sarıyer ilçelerindeki resmi ortaöğretim kurumlarında yöneticilerin okul yönetiminde karşılaştıkları güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; Okul yöneticiliğinin temel taşları olarak kabul edilen eğitim, yönetim, yönetici kavramları açıklanarak, resmi liselerdeki okul yöneticilerinin okul yönetimi sırasında karşılaştıkları güçlükler ele alınmaktadır. Türkiye'de okulların yönetimine ilişkin çeşitli sorun alanları mevcuttur. Bu sorunlar değişik şekillerde sınıflandırılabilir. Bu çalışmada okul yönetimine ilişkin sorunlar, fiziki ve ekonomik sorunlar, kurumsal sorunlar, beşeri sorunlar olmak üzere üç başlık altında ele alınıp değerlendirilmektedir.Çalışmanın evrenini oluşturan Beşiktaş ve Sarıyer ilçelerindeki resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin sayısının çok fazla olmaması nedeniyle ayrıca bir ayrıma gidilmeksizin evrende yer alan tüm okullarda çalışma yapılmıştır. Buna göre, Resmi Ortaöğretim Kurumlarında yöneticilerin okul yönetiminde karşılaştıkları güçlükler, yöneticilerin yaş, tahsil, öz güven, iletişim becerileri gibi kişiliksel özelliklerinden çok mekan ve malzeme yetersizlikleri, parasal sorunlar, örgütsel sorunlar gibi fiziki, ekonomik ve kurumsal etkenlerden kaynaklanmaktadır. Bu hipotez, çalışma evreninde yer alan okul yöneticilerine, araştırmacı tarafından geliştirilen 34 maddelik beşli likert tipi anketin uygulanması ile test edilmektedir. Elde edilen veriler SPSS 16 programına girilerek çıktıları alınmış ve bu çıktıların analizleri yapılarak Resmi Ortaöğretim Kurumlarında yöneticilerin karşılaştıkları belli başlı güçlükler ile yöneticilerin kişisel özellikleri ve diğer etmenler arasındaki ilişkiler açıklanmaya çalışılmıştır. Buna göre okul yöneticilerinin en çok karşılaştıkları sorunların sırasıyla fiziki ve ekonomik güçlükler, kurumsal güçlükler ve son olarak da beşeri güçlükler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu güçlüklerden de özellikle yine sırasıyla parasal sorunlar, mekan ve malzeme yetersizlikleri, örgütsel sorunlar ve son olarak ta kişisel özelliklerden kaynaklanan sorunların yöneticilerin karşılaştıkları sorunlar olduğu görülmüştür. In this thesis; the difficulties that school administrators face in school management will be discussed by explaining the concepts of education, management and administrators which are seen as the basis of school administration. There are various problem areas about school administration in Turkey. These problems can be classified in different ways. In this study, school administration problems, physical and financial problems and institutional problems will be discussed as three main issues.As there are limited number of school administrators that work Beşiktaş and Sarıyer?s government high-schools that are in the study basis areas, no extra separation is made and study is done in all of the schools in that area. According to this study, the difficulties that are faced by the government high-school administrators are mostly because of the physical, financial and institutional such as lack of space and equipment, financial problems and organizational problems rather than the lack of age, education, self-confidence or communicative skills. This hypothesis is tested on the administrators of the study basis area by a 34 item five-level Likert type survey that was developed by the researcher. The data gained was entered to SPSS 16 programme, then printed, and as a result of analysing these printouts, the relation between various problems that the administrators in the Government High-school Institutions face and their personal features and other factors are tried to be explained. According to this, the most common difficulty that the administrators face was found to be physical and financial difficulties, institutional problems and finally humanly difficulties by order. Out of these difficulties, again by order, we can say that financial problems, lack of space and equipment, organizational problems and finally personal features were again found to be the main problems that the administrators face.
Collections