Eğitim kurumlarında yöneticilerin eğitimi ile ilgili milli eğitim politikaları ve uygulanışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin eğitimi ile ilgili Millî Eğitim Bakanlığı politikaları ve uygulanışı, bu politikalar hakkında yöneticilerin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Anket modeliyle yapılan araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, İstanbul ili Anadolu yakasındaki 65 okulda görev yapan 100 yöneticiye uygulanmıştır.Araştırmada, okul yöneticilerinin göreve atanması, ilgili görevde olan yöneticilerin neden ve nasıl yönetici oldukları, yönetici olmanın yeterlilikleri, yöneticilikte eğitimin rolü, hizmet içi eğitim faaliyetlerinin faydaları ve eksiklikleri, çağdaş yöneticinin kendisini yenilemesi ve çağın gereklerine ayak uydurabilmesi için neler yapılması gerektiği hakkında sorular sorulmuştur. İdarecilerin, yöneticiliğin sağladığı statü ve olanaklardan memnuniyetleri araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Millî Eğitim politikalarının devlet politikaları olmadığı, hükümetler politikası olduğu bunun nihayetinde siyasallaştığı sonucu çıkmıştır. Ayrıca araştırmada eğitim yöneticiliğinin Türkiye'de bir meslek sayılması gerektiği, yönetici yetiştirmede ?Millî Eğitim Akademisi? kurularak işlerlik kazandırılması sonucu ortaya çıkmıştır. Bir önceki dönemde yönetici atamaları sınav ile yapılırken, 24 Nisan 2008 tarihli yönetmelik ile yönetici atama politikası değiştirilerek sınav kazanma şartı kaldırılmıştır. Böylelikle siyasi iradenin, fikirleri doğrultusundaki yöneticileri göreve getirmeyi amaçladığı sonucu ortaya çıkmaktadır. This research aims to investigate the policies of the National Education Ministry and their application concerning the administrators working in educational institutions. It also aims to learn the ideas of these administrators about these policies. This research has been carried out in 2007-2008 spring education term by means of the questionnaire model with the 100 administrators working in 65 schools, in Anatolian part of Istanbul.In this research, the questions of why and how the school administrators have been appointed, the sufficiency of the administrators and the role of the education in administration, the deficiencies and the benefits of in-service training and the necessities of the modern era about educational administrator have been asked. The statute and the opportunities provided by being administrator have been searched. As a result of this research, it can be concluded that the policies of the national education in Turkey are not state policy; on the contrary they are party policies which differ from government to government. Moreover, it can be inferred from this research that the educational administration must be accepted as a profession and ?the national education academy? must be established in order to reach this aim. In the former period, while the appointments of the administrators were with the examination, after the regulation of 24th April of 2008 the policy of administrator appointment has been changed and the examination has been canceled. As a result of this practice, it can be concluded that the administrators will be appointed according to political desire of the government.
Collections