Öğrencilerin çocuk haklarını algılama düzeyleri ile akademik başarı arasındaki ilişki (İstanbul ili Beyoğlu ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, genel lise ve meslek lisesi öğrencilerinin çocuk haklarını algılama düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çocuk haklarının kişilik hakları, korunma, hakları, sosyal haklar, eğitim hakları ve sağlık hakları alt boyutlarını algılama düzeylerinin, değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ve çocuk hakları alt boyutlarının kendi aralarında ve akademik başarıları arasında istatistiksel olarak .05 düzeyinde anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır.Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm Kişisel Bilgi Formundan oluşmaktadır. İkinci bölümde ise araştırmacı tarafından geliştirilen Çocuk Hakları Ölçeği yer almaktadır. Araştırma verileri 2007?2008 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Beyoğlu ilçesinde bulunan resmi genel liseler ve meslek liselerinde okuyan 840 öğrenciye uygulanan anketlerle elde edilmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin çocuk haklarının varlığına ait algılarının genelde ve kişilik hakları hariç tüm alt boyutlarda ?çoğu zaman?, kişilik haklarında ise ?her zaman? düzeyinde ortaya çıkmıştır. Okul türü, cinsiyet, baba öğrenim durumu ve anne öğrenim durumu değişkenlerine göre gruplar arasında istatistiksel olarak .05 düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur. Tüm alt boyutların kendi aralarında pozitif yönlü olumlu bir ilişki ortaya çıkarılmıştır. Bununla birlikte kişilik ve korunma hakları ile not ortalamaları arasında istatistiksel olarak .05 düzeyinde pozitif yönlü bir ilişki ve yine kişilik ve korunma hakları alt boyutları ile zayıf sayıları arasında negatif yönlü bir ilişki ortaya çıkmıştır. In this survey, the relationship between the perception of children?s rights and academic success of general and vocational high school students is researched. It is aimed to determine statistically at .05 level, if there is a differentiation in the student?s perception of children?s rights according to sub-dimensions of children?s rights; personal rights, defense rights, social rights, education rights and health rights and also aimed to determine the relationship between sub-dimensions of children?s rights and academic success of students.Data collection tool of the research has two parts. First part is Personal Information Form and second part is Children?s Rights Quastionnaire developed by researcher. The data of research have been collected from the quastionnaires delivered to a total of 840 students who are at the government general and vocational high schools in Beyoğlu region of city İstanbul during the 2007-2008 academic year.At the end of the research, according to students own perceptions, their children?s rights have been found both in general and in the sub levels, except personal rights are ?usually? level, but personal rights have been found ?always? level. A .05 level difference has been found between children?s rights levels of students and the following variables: school type, gender, father and mother education levels. It is founded that there is a pozitively directed relation between all sub-levels of children?s rights.In addition to this, statistically at .05 level, the pozitively directed relationship between personal and defense rights and grade point average, and negatively directed relationship between personal and and defense rights and unsuccessful lessons are found.
Collections