İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin gelişim becerilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; Okul öncesi eğitimi alan ve almayan çocukların ilköğretim birinci sınıftaki gelişim becerileri karşılaştırılıp okul öncesi eğitimin etkisi araştırılmıştır. İlköğretim okullarının birinci sınıflarında öğrenim görmekte olan okul öncesi eğitim alan öğrenciler ile, okul öncesi eğitim almayan öğrencilerin ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin gözlemlerine göre okuma yazma, matematik ve öz bakım becerileri, motor, sosyal, duygusal, dil gelişimleri karşılaştırmıştır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde okul öncesi eğitim hakkında bilgi verilmiştir; Okul öncesi çocuğunun genel özellikleri, okul öncesi eğitimin önemi ve amaçları, okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi ve okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasından bahsedilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise okul öncesi eğitim ilköğretim ilişkisi karşılaştırılmıştır; Okul öncesinden ilköğretime geçiş, okul öncesi eğitim-ilköğretim programı ve programların karşılaştırılması, okul öncesinde ilköğretime hazırlık çalışmaları, okul öncesinde ilköğretime geçişi kolaylaştırmada yapılabileceklere değinilmiştir. Üçüncü bölümde anket uygulaması, analiz ve sonuç kısmı bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Dönem, Okul Öncesi Eğitim, Gelişim, Okula Hazırlık, İlköğretim This study investigated the influences of pre school education in comparing 1 st grade skills of the children who had pre school education and did not have pre school education. According to the teachers? observations the reading and writing skills, maths and self-care skills, function, social, sentimental and cognitive learning progresses in 1 st grade of primary school students who had pre school education and did not have pre school education were compared. This research includes three parts; In the first part, it is informed about the pre school education; the overall characteristics of pre schot education the historical development in pre school education and being generlized of pre school education. In the second part, the relationship between pre shool education and primary education was compared, passing pre school to primary school, comparison between the programmes of pre school and primary education, preparatory studies to primary school and the facilitating studies for passing to the primary school. The third part includes public surveys,analysis and the conclusion sections.Key Words: Pre School Period, Pre School Education, Development Progress, Preparation tı School, Primary Education.
Collections