İlköğretim okulu yöneticilerinin yönetim sürecinde karşılaştığı güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul yöneticilerinin, lider olarak görev yapmasına ilişkin beklentiler her geçen gün artmaktadır. Bu beklentilere karşın durmadan büyüyen ve karmaşıklaşan bürokrasi, artan ve çeşitlenen okul ihtiyaçları, mali ve insani kaynakların yetersizliği, fiziki yapıların çağın gereklerine cevap verememesi gibi etkenler okul yöneticilerinin, enerjilerini doğru kanalize edemeyerek lider olmasını güçleştirmektedir. Buna bir de eğitim lideri yetiştirme sorunu eklenince durum daha da içinden çıkılmaz hale gelmektedir. Lider, vizyonu, cesareti, bilgi ve deneyimi ile yerinde ve zamanında kesin karar alabilen, mükemmel bir takımı, strateji ve taktik planları olan ve hesaplı riskler almasını bilen kişiliğe vakıf, olan ve olası sorunların farkına varabilen ve bunlara çözüm yolu üretebilen nitelikte olmalıdır.Bu çalışmada ilköğretim okulu yöneticilerinin yönetim sürecinde karşılaştığı güçlüklerin neler olduğu araştırılmıştır. Çalışma; giriş, yönetim, eğitim yönetimi, yönetici ve lider, eğitimde liderlik, yöneticilerin karşılaştığı güçlükler ile ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve önerilerden oluşmuştur.Araştırmanın evrenini, 2007?2008 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Eminönü ve Fatih ilçelerinde 38 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 112 okul müdürü, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı oluşturmuştur.Ölçek olarak 5'li Likert testi uygulanmış, elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama( x ), standart sapma (ss), t testi kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmanın son bölümünde yöneticilerinin karşılaştıkları güçlükler ile ilgili bulgulara yer verilmiştir. %91,7 ile ?Okul müdürlerinin güçlük olarak gördüğü konular çalışacağı personelin seçimini kendisi yapmaması?, %88,9 ile ?üstlerin, astlardan gelen teklifleri dikkate almaması, fikirlerinin yeterince dinlenilmemesi?, %85,7 ile ?okul harcamaları için ayrılan kaynakların yetersiz olması? gibi alanlardır.Anahtar Kelimeler: Yönetim, yönetici, lider, eğitim yöneticisi, eğitim kurumu. Expectations of school managers are increasing day by day as a leader. As well as these expectations, growing and confusing bureaucracy, increasing school needs, inefficiency of human and fund source make it more difficult. The situation becomes more puzzled when added training school managers besides these problems. A leader is a person with a vision, courage, knowledge and experience enabling him/her to make accurate decisions and to have a perfect group strategy and tactical plans as well as taking prudent risks. In this research ı have worked on ?the problems of school managers in school management?. The research consists of introduction, management, education management, managers and leaders, educational leadership and related researches, methods, findings, comments, results. The research is applied in İstanbul, Fatih and Eminönü regions in 2007/2008 educational year in the public schools to 112 school managers and deputy managers. Likert tests are used and SPSS statistic program is used in analyzing the input data. The input data is analyzed using frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation and T test in accordance with the proposes. In the last part of research, the findings about the problems are mentioned. With the ratio of %91, 7 school managers cant select their stuff, with the ratio of %88, 9 seniors don?t take into consideration of their juniors? propositions, with the ratio of %85, 7 inadequate fund for school needs are the basic problems in school management.Key Words: management, manager, leader, educational manager, educational institution.
Collections