Eğitim kurumlarında yöneticilerin liderlik davranışlarının örgüt iklimi üzerine ve eğiticilerin performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarih boyunca insanlar yönlendirmiş ya da yönlendirilmişlerdir. Bilimsel yönetim düşüncesinin gelişmesiyle liderlik, pek çok araştırmalara konu olmuştur. Bu çalışmada ?liderlik davranışları? yönetim bilimi çerçevesinde ele alınmakta ve bu davranışların eğitim kurumlarının iklimine, eğiticilerin performanslarına sağladığı katkıları incelenmektedir. Anket modeliyle yapılan bu araştırmada 2007-2008 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde İstanbul İli Anadolu yakasındaki 8 endüstri meslek lisesi ve teknik lisesinde görev yapan 230 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucuna göre başarı yönelimli liderlik, katılımcı liderlik, destekleyici liderlik ve emredici liderlik ile örgütsel iklim arasında olumlu bir ilişki olduğu bulunmuştur. Ayrıca başarı yönelimli liderlik ile görev merkezli performans arasında, katılımcı liderlik ile öğrenci merkezli performans arasında, örgütsel iklim ile görev ve öğrenci merkezli performans arasında bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Human beings are either directed or being deirected throughout history. With the development of scientific management concept, this concept has been the subject of many researches and studies. In this study ?leadership behaviors? are handled under management science and the effect of these behaviours both to the climate of educational institutions and the performance of instructors are inspected. The studiy is performed by questionnaire modelling which is applied to the 230 instructors in 8 Industrial Engineering Collages in Istanbul Anatolian site in 2008 spring semester.After analysing the results it has been observed that there is a positive connection between success oriented leadership, participator leadership, supportive leadership, mandatory leadership and organizational climate. Also connection between success oriented climate and task oriented performance; participator leadership and student centered performance; organisational climate and task and student centered performance.
Collections