Çalışan annelerin ve çalışmayan annelerin anasınıfına devam eden 5-6 yaş çocuklarının dil gelişim farklılıklarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul öncesi dönem, çocuğun hem o yıllar hem de ileriki gelişimi için kritik bir dönemdir. Dil gelişimi de bu dönemde kazanılmaktadır. Yapılan araştırma sonuçlarına göre okul öncesi dönemde dil gelişimi geri kalmış çocukların ileride bu eksikliği telafi etmeleri zorlaşmaktadır. Bu nedenledir ki dil gelişiminin temellerinin atıldığı okul öncesi dönemde çocukların bulunduğu çevre, devam ettiği okul öncesi kurumun niteliği, okula başlamadan önceki bakım tarzı ve anne-baba eğitim düzeyinin çocuğun dil gelişimini etkilediği düşünülmektedir.Dil gelişimin sürekliliğinde annenin payını da göz ardı etmemek gerekir. Yaşam şartlarının giderek zorlaşması, toplumda kadının rolünü de gittikçe farklılaştırmaktadır. Kadının çalışma hayatına girmesi ile birlikte klasik ev kadını ve annesi artık güncelliğini yitirmekte, günümüz kadını ev kadınlığı ve annelikten başka alanlara da yönelmekte, ilgi duymakta veya duyması beklenmektedir.Araştırmanın amacı, çalışan ve çalışmayan annelerin anasınıfına devam eden 5-6 yaş çocuklarının dil gelişim farklılıklarının karşılaştırılmasıdır.2007-2008 öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakası içerisindeki tesadüfi örneklem metoduyla belirlenen resmi 11 ilköğretime bağlı anasınıfı öğrencileri bu araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmada, annesi çalışan ve çalışmayan anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubundaki 200 öğrenciye ulaşılmış ve bu çocuklara Dil Kullanım Testi Ölçeği ve Marmara Gelişim Ölçeği uygulanmıştır.Araştırma Kapsamında istatistiksel sınamalarda anlamlılık düzeyi en az 0,05 olarak kabul edilmiştir. 0,01 düzeyinde anlamlı sonuçlar ayrıca tablolarda belirtilmiştir.Araştırma sonucunda, annenin çalışan ve çalışmayan çocukların dil gelişimleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Çalışan-Çalışmayan Anne, Dil gelişimi-Kullanımı Preschool period is a critical phase for chilren for their current situation and for their future as well.Children realize the language development in this period. Acoording to investigation results, it is quite hard to improve language skills for children who have not completed their development in preschool period. Therefore it is obvious that language skills of children are directly related with enviroment of children, quality of preschool instutions and education level of parents.We also should take into consideration of mothers for continous of language skill improvement.Since conditions in life are getting more difficult day by day, role of woman in society is chaning as well.As womans take place in working life more and more, they are expanding their perspective by getting rid of classical housewife conception.The purpose of this thesis is comparing the differences of the language improvement skills of preschool children of age 5-6 between of whom mothers are employed and not.Preschool children in 11 primary schools, taken randomly by sample method in Istanbul Anatolian side, is considered a basis for the investigation during 2007-2008 academic year.During investigation, number of 200 children of whom mothers are employed and not employed were applied Language Usage Testing Criteria and Marmara Development Criteria.Tolerance number of results has been taken minimum 0,05.Results which are on 0,01 level are shown on table seperately.After combining of outputs of investigation it?s been noticed that the language skills development of children who have employed mothers are different from the other ones.Key Words : Employed ? Not employed woman , Language Improvement- Usage
Collections