Çoklu zeka alanlarından müzikal zekaya sahip ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuldaki başarı durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada çoklu zekâ alanlarından müzikal zekâya sahip ilköğretim 6.,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının hangi düzeyde olduğu, diğer zekâ alanlarına ait öğrencilerin akademik başarılarına göre hangi düzeyde olduğu araştırılmıştır.Araştırma 2007 / 2008 Eğitim ? Öğretim yılında İstanbul ili Büyükçekmece ilçesindeki üç farklı sosyoekonomik seviyedeki ilköğretim okulunun 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören toplam 210 öğrenci üzerinde yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrenci bilgi formları, ayrıca öğrencilerin çoklu zekâ alanlarını belirlemek amacıyla Orijin Danışmanlık A.Ş. tarafından geliştirilen ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün uygun gördüğü koşullarda düzenlenerek kullanılan ?Öğrenci Çoklu Zekâ Belirleme Envanteri? kullanılmıştır. Çıkan sonuçlardan elde edilen bulgular, öğrencilerin yılsonu karne notlarının aritmetik ortalamalarıyla karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Packet for The Social Sciences) 15.0 paket programında analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda çoklu zekâ kuramının savunmuş olduğu sekiz zekâ alanından sekizine de sahip öğrenciler bulunmuştur. Ayrıca çoklu zekâ alanlarından müzikal zekâya sahip öğrencilerin diğer zekâ alanlarına göre akademik başarı sırası olarak dördüncü sırada oldukları belirlenmiştir. Ancak başarılı öğrenci sayısının her zekâ alanına ait öğrencilerin yüzdesel durumlarına göre müzikal zekâya sahip öğrencilerin üçüncü sırada olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Zeka, Çoklu Zeka Kuramı, Zeka Alanları, Müzikal Zeka In this research, academic success level and their academic success level comparing to the other multiple intelligences of 6th, 7th, and 8th class students who are musically intelligent students among the multiple intelligences? has been researched.The research has been done on 210 students who are 6th, 7th, and 8th grade students of three different schools which are different from each other socioeconomically in Istanbul ?Büyükçekmece region in 2007 ? 2008 educational term.In this research, student information forms and also ?Multıple Intelligence Determination Inventory? which is developed by Orijin Danışmanlık AŞ has been used as data gaining instrument in order to determine the multiple intelligence areas of the students. The result has been commented comparing to the students? report card arithmetic average. The datum which gained from the research has been analyzed in packet Programme of SPSS (Statistical Packet for The Social Sciences)As a result of the research, there are some students who has the eight multiple intelligences out of the eight multiple intelligence theories. Also, it has been determined that musically intelligent students are academically 4th comparing to other branches of multiple intelligence. But it has been emerged that musically intelligent students are 3rd when the number of successful students percentage is compared among all the intelligences?Key Words: Academic Success, Intelligence, The Theory of Multiple Intelligences, Intelligence Areas, Musical Intelligence,
Collections