İlköğretim I. kademede sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışları ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, ilköğretim okulları birinci kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin, karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ve yönetilmesi için hangi yöntemleri kullandıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini ve örneklemini 2007?2008 eğitim-öğretim yılında İzmir ili Narlıdere ilçesinde bulunan 9 resmi ve 1 özel ilköğretim okulu birinci kademede görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır.Verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anket 46 maddeden oluşmakta, ayrıca bağımsız değişkenlere (cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, mezun olunan okul, okutulan sınıf, sınıf mevcudu, aylık gelir) ilişkin 7 madde yer almaktadır. Uygulanan anketle elde edilen verilerin analizinde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ) hesaplaması yapılmış, gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi'nden yararlanılmıştır.Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır:Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin en çok tercih ettikleri önleyici yaklaşımların ?Öğrencilerime isimleriyle hitap eder, kişiliklerine saygı gösteririm.?, ?Hangi davranışların istenen, hangi davranışların istenmeyen olduğunu net olarak açıklarım.?, ?Öğrencilerimi ayırmam, adil ve tarafsız olurum.?, ?Sınıf başkanını öğrencilerim seçer.?olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin en çok tercih ettikleri yönetici yaklaşımların ise ?Göz teması kurarım.?, ?Doğru davranışlar üzerinde dururum.?, ?Yaptığı davranışların sonuçlarını hatırlatırım.?, ?Öğrencinin ismini söylemeden, tüm sınıfa sınıf kurallarını hatırlatırım.? ve ?Ailesi ile görüşürüm.? olduğu belirlenmiştir.Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ve yönetilmesine ilişkin öğretmen görüşleri arasında bağımsız değişkenler açısından 2 farklılaşma bulunmuştur. Birinci olarak, öğretmenlerin mezun oldukları okul değişkenine göre istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ile ilgili görüşlerinde, ikinci olarak, öğretmenlerin görevyaptıkları okullara göre istenmeyen öğrenci davranışlarının önlenmesi ile ilgili görüşlerinde p<0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılaşmanın bulunduğu anlaşılmaktadır.Anahtar kelimeler: Sınıf Yönetimi, Davranış Yönetimi, İstenmeyen Öğrenci Davranışları, İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Önlenmesi, İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Yönetilmesi The research has been done to find which dealing methods use the elementary schools first grade level teachers towards the prevention and management of the student misbehavior they encounter.9 official and 1 private elementary schools? first grade level teachers who work in İzmir city in Narlıdere district in 2007-2008 education-instruction year constitute the environment and the sample of the research.The survey which has been prepared by the researcher in order to collect datas, consists of total 46 questions, besides there are 7 items related to independent variables (gender, age, professional length of service, the school which the teachers graduated from, the class which they teach, the student number of the class, monthly income)In the analyze of the data derived from the survey applied, frequency (f), percent (%) and arithmetic average ( ) calculations have been done, and t-test and Single Side Variance Analyze have been utilized to determine whether there are significant differences between the groups.The following results have been acquired from the research:At the end of the analysis, it is determined that the teachers? most preferable preventive approaches are ?I call my students by their name. I respect their personalities. ?, ?I explain which behavior is appropriate and which behavior is not clearly.?, ?I don?t make discriminations among my students, I will be fair and impartial.?, ?My students select the president of the class. It is also determined that the administrative approaches which the teachers prefer most are ?I maintain eye contact.?, `I emphasize appropriate behavior.`, `I remind them the consequences of their behaviors.`, `I remind the class rules to the class, without saying the student's name.` and `I talk to their parents.`By the point of independent variables, two differentiations have been found among the teachers? opinions regarding to the prevention and the management of the student misbehaviors in classrooms.Firstly, with respect to the schools that the teachers have graduated from, there is a significant differentation at the teachers' opinions regarding to the management of the student misbehavior, and secondly with respect to the schools where the teachers work, there is a significant differentation at the teachers' opinions regarding to the preventing of the student misbehavior, both at the level of p?0,05.Key Words: Classroom Management, Behavior Management, Student Misbehavior, The Prevention of Student Misbehavior, The Management of Student Misbehavior.
Collections