Öğretmenin beden dilinin öğrenciler tarafından algılanması (Esenler ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim, insanoğlunun olduğu her yerde ve yaşadığı her anda, onunla yaşayan bir kavramdır. Bunun içindir ki insan yaşamında bu denli önemli olan bu kavram, günümüz insanının yaşadığı bu çağa, kendi adını vermeyi başarmıştır. İnsanlar arası ilişkilerde iletişim deyince, akla sözlü iletişim gelir. Hâlbuki yapılan araştırmalar, sözsüz iletişimin, diğer adıyla beden dilinin, etkili iletişimde, sözlü iletişimden daha önemli ve daha etkili olduğunu göstermiştir.Bu çalışmada, öğrencilerin, öğretmenlerin beden dillerini nasıl algıladıkları üzerinde durulmuştur. Buna göre öğrencilerin, öğretmenlerinin beden dili hareketlerini gözlemleyerek yaptıkları yorumlar, bizim için bir gösterge olabilmektedir. Beden dillerine dikkat eden öğretmenler, gerek sınıf yönetiminde gerekse de öğrenci başarısının yükselmesinde başarılı olurlar.Bu varsayımı desteklemek için, ilkin; iletişim ve sınıf yönetimiyle ilgili kavramlar açıklanmış, ardından; beden dilinin arka planı verilerek, beden dili ile ilgili bölümler hakkında geniş açıklamalar yapılmıştır. Son olarak da İstanbul ili Esenler ilçesindeki tüm resmi orta öğretim kurumlarında okuyan 1141 öğrenci üzerinde anket uygulanmıştır. Öyle ki bu uygulama sonucunda, beden dillerine dikkat eden öğretmenlerin derslerinde, öğrencilerin ilgi ve başarılarının arttığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sözsüz İletişim, İletişim, Sınıf Yönetimi, İmaj. Communication is a concept that lives with/along human beings all through their life. That?s why; this concept is given as one of the names of the contemporary age. The first thing coming into one?s mind is verbal communication as the way of communication. However, the research reveals that the non-verbal communication or the body language is as important as the verbal communication to express the feelings and ideas.In this study,It has been staded that how the students perceive their teachers? bady languages. In doing so, responds of the students to teachers? body language is used as an indicator of this correlation. Results suggest that body language has significant positive effect on the success of the students and also on the class management.The work consists of mainly three parts. In the first part, the basic literature of the concept of the communication and the class management is covered, then in the second part, the concept of body language is explained and evaluated. Finally, results of the questionnaire, surveyed on the students of high school students of Esenler, Istanbul (number of the participants is 1116), is elaborately evaluated supporting the argument that the usage of body language in the classroom improves the effective learning process and increases the students success.Key Words:The usage of body language while managing class,class management.,non-verbal communication, communication,image.
Collections