Sınıf içi iletişimin öğrenci okul başarısına etkisi(İstanbul ili Kartal ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmayla ilköğretim okullarında sınıf içi iletişimin öğrenci okul başarısına etkisi ile ilgili elde edilen bulguların değerlendirilerek, başta eğitim kurumları olmak üzere ilgili kurum ve kişilerin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır. Orta Okullara Geçiş Sisteminin yeni bir sistem olması ve bu konuda fazla araştırmanın bulunmaması böyle bir alanda çalışma yapmayı gerekli kılmıştır.Bu çalışma sonucunda öğrencilerin sınıf içi iletişimi algılama düzeylerinin, öğrencilerin sınıf içi iletişimi cinsiyetlerine ve sınıflarına göre algılama düzeylerinde farklılık olup olmadığının, öğrencilerin sınıf içi iletişimi algılamaları ile okul başarıları arasında bir ilişki olup olmadığı ile alt boyutları algılama düzeylerinin, değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ve sınıf içi iletişim alt boyutlarının kendi aralarında ve okul başarıları arasında istatistiksel olarak % 95 düzeyinde anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır.Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm Kişisel Bilgi Formundan oluşmaktadır. İkinci bölümde ise araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek yer almaktadır. Araştırma verileri 2008?2009 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kartal ilçesinde bulunan özel ve resmi ilköğretim okullarında okuyan 436 öğrenciye uygulanan anketlerle elde edilmiştir.Araştırma sonucunda sınıf içi iletişim ile öğrenci okul başarısı arasındaki ilişkiye bakıldığında, sınıf içi iletişimi kolaylaştıran etkenler alt boyutuyla öğrenci notlarının pozitif yönlü % 95 düzeyinde bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Cinsiyet ve öğrenim gördüğü sınıf değişkenlerine göre öğrencilerin sınıf içi iletişimi algılama düzeylerindeki küçük farklılıkların tesadüfî olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim, Sınıf içi İletişim, Öğrenme, Başarı, Öğrenci Okul Başarısı This study aims to inform the related people and the associations especially the educating ones, by evaluating the information about the influence of the communication that is used in the classroom to the success of the students and the schools. Being a new system and not having many researches, Secondary School Registration System is made it necessary to study on this subject.As a result of this study, it is aimed to indicate if there are differences among the students? perceiving degree of the communication in the class and according to their sexualities and classes, and if there is a relationship between the students? perceiving the communication in the class and their school success, whether their degree of understanding the lower dimensions show any difference according to the variables, and if there is a statistical meaningful relationship of % 95 degree between the lower dimensions of the communication system among each other and their school success.Datum collecting tool in the research of searching model is composed of two sections. Section one is formed by a personal information form; as for section two. The research datum is gained by the inquiries applied to 436 students of private and state primary schools in Kartal, Istanbul during the years of 2008-2009.As a result of the research; the relationship the communication in the class shows that there is a positive oriented relation of %95 degree between the students? grades and the lower dimension of the facilitating factors of the communication in class. According to the sexuality and class variables of the students, it is found that the slight differences among the students? perceiving degree of the communication in the class are completely fortuitous.Key Words: Communication, communication in class, success, to learn, students? school success
Collections