Sınıf disiplininin sağlanmasında karşılaşılan güçlükler ve öğretmenlere olan etkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenler sınıf kurallarını uygulamada güçlükler yaşamaktadırlar. Aile ve çevreden öğrenilerek sınıfa taşınan yanlış davranışlar, ailenin ilgisizliği ve eğitimsizliği, farklı çevrelerden gelen çocukların bir sınıfta olması öğrencilerin sınıf kurallarını öğrenmede zorlanmasına ve uygulamada güçlüklere neden olmaktadır. Kurala uymayan öğrenciler sınıfa kötü örnek olmaktadır. Ayrıca her kural için ödül ve yaptırım bulmadaki zorluk, kalabalık sınıflar, kurala uymayan öğrencilerin tespit edilememesi, diğer sınıfların kurallarının birbirine paralel olmayışı, öğrencilerin sürekli şikayet etmeleri uygulamada sıklıkla karşılaşılan sorunlardır.Sınıf kurallarının belirlenme zamanı, kuralların ifade ediliş biçimi, kuralları öğrencilerin bilme durumu, kurala uyma ve uymama durumunda verilecek ödül ve yaptırımları belirleme durumları öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem, okutulan sınıf düzeyi, mezun olunan okul türü ve okullarının bulunduğu çevrenin sosyo-ekonomik düzeyi gibi etkenler sınıf kurallarının oluşturulmasına etki etmektedir. Sınıfta başarılı sonuçların alınması ise sınıfta etkili olarak disiplinin sağlanmasına bağlıdır. Bu nedenle sınıf öğretmenlerinin sınıfta etkili olarak disiplin sağlayabilmesi için sınıf kurallarının tam ve açık bir şekilde belirlenmesi gerekir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Sınıf Kuralları, Disiplin, Ödül ve Yaptırım. Students had hard times to learn the rules. Students who did not comply with the rules were being bad models to the class. Difficulty in finding awards and sanctions for each rule, overcrowded classes, being unable to identify the students who don?t obey the rules, having rules which are not in parellel with the rules of other classes and complaints of the students were the most faced problems.The time of determining the classroom rules, the way the rules are stated the state of the students knowing the rules, determining the awards and sanctions for students who obey and disobey the rules, the gender of the teachers, professional seniority, the class level, type of the school being graduated from and the socio- economical level of the environment in which the schools are located were examined as variables. Significant differences were found between the gender and socio-economic level variables. Having a good solutions in classrooms is up to form a effective discipline rules. So, classroom rules should be determined completely and clearly in order to primary school teachers can assure effective discipline in their classrooms.Key Words: Classroom Management, Classroom Rules, Discipline, Award and Sanction.
Collections