Endüstri meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin mezuniyetten sonraki beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, mesleki ve teknik eğitim sistemimizin içerisinde büyük bir öneme sahip bulunan endüstri meslek liselerinden mezun olan öğrencilerin; okulları, eğitim aldıkları meslek dalları, mezuniyetten sonraki planları ve yükseköğretim ile ilgili beklentilerinin tespit edilerek bu beklentilere demografik özellikleri ile Döner Sermaye İşletmelerinde çalışmalarının etkileri ele alınmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modeli çerçevesinde ve anket uygulaması şeklinde yürütülmüştür. Anket maddeleri, öğrencilerle görüşme formu yöntemi ile görüşülerek oluşturulmuştur. Daha sonra uzmanların görüşüne başvurularak çeşitli düzeltmeler yapılmıştır. Anketlerin uygulaması İstanbul'un Avrupa yakasında bulunan Endüstri Meslek Liseleri arasında Döner Sermaye İşletmesi yoğun olarak çalışan Metal İşleri ve Mobilya Dekorasyon bölümlerinde yapılmıştır. In this thesis, the effects of the demographic features and working experiences in the revolving credit facilities to the expectations of the students who graduated from the vocational high schools which have a great importance in our vocational and technical education system are discussed by identifying their schools, ocupation branches they are educated for, their plans and expectations about the university. It was executed by the questionaire and relational researching model technics. The articles in the questionaire were prepared according to the interviewing forms that the students filled in. Afterwards, various corrections were made refering to the professionals judgements. The questionaires were applied in Furniture Decoration and Metal Works departments of the vocational high schools in the European side of İstanbul.
Collections