İstanbul ili ilköğretim okulu müdürlerinin yönetim biçimleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin uyguladıkları yönetim biçimleri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmanın birinci bölümünde yönetim, eğitim yönetimi, yönetim biçimleri kavramıyla ilgili kuramsal çerçeve oluşturulmuş olup bu kavramlardan yola çıkılarak yönetsel davranış kuramları ve yönetim biçimlerinin niteliği ele alınmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde kişilik ve kişilik kuramları üzerinde durularak kişiliğin tespitinde günümüze kadar gelişen kuramsal çerçeve oluşturulmuştur.Araştırma tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada 45 okul müdürüne, Yönetim Biçimleri ve 16 PF Kişilik Envanteri olmak üzere iki anket uygulanmıştır. Yönetim Biçimleri Anketinde kişisel bilgileri sorgulayan sorular da yer almaktadır. Toplanan verilerin çözümünde frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ), t-testi ve korelasyon teknikleri kullanılmıştır.Yapılan değerlendirmeler sonucunda; okul müdürlerinin uyguladıkları yönetim biçimleri görülme sıklığı sırasıyla destekçi, koruyucu, birlikçi, yetkeci ve başıboş yönetim biçimidir. Yönetim biçimleriyle demografik özellikler açısından belirgin bir farklılık görülmemiştir. Okul yöneticilerinin gerginlik, baskınlık, sosyal girişkenlik, mükemmelliyetçilik, duyarlılık ve kendini sorgulama kişilik özelliklerinde yoğunlaştıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yönetim, Yönetim Biçimi, Okul Yöneticisi, Kişilik, Kişiliği Oluşturan Faktörler In this thesis study; the relation between the schoool managers, working in primary schools and their personal characteristies has been examined.In the first part of the search, a theoretical frame has been done in relation with the concepts of management, education management and management types by starting out with these concepts, management behaviour theory and the quality of management types have been taken up.In the second part of the search, personality and personality theories have been pointed and the theoretical frame has been done in the determination of the personality.Research has been performed by using scanning model. In the search two questionnaires, Management Types and 16 PF Personality Inventory have been applied to 45 school managers. In the questionary of Management Types, are the questions asking personal information. In anolysing analyzing the collected datas, frequency (f), percentage (%), arithmetic average ( ), t-test an corelation technics have been used.At the end of the evolutions, it has been seen that the managemenr types applied by the school managers have been met by the row of supportive, preventive, corporative, aothorotive and uncontrolled management types. A definite difference between the management types and demographic characteries hasn?t been seen. It has been seen that, the school managers have mostly tense, dominant, social efficient, perfectionist, sensitive and self interrogative personal characteristies.Key Words: Management, Mamagement Type, School Manager, Personality, The Facts of Personality
Collections