İlköğretim ikinci kademe sınıf-şube rehber öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları yöntemler ve öğrenciler üzerindeki etkileri (Sarıyer ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında; sınıf-şube rehber öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları yöntemlerin öğrenciler üzerindeki etkisinde hangi faktörlerin belirleyici olduğuna bakılmıştır. Çalışmanın evrenini Sarıyer İlçesi resmi ilköğretim okullarında görev yapan sınıf-şube rehber öğretmenlerinin tamamı oluşturmuştur. İlköğretim okullarında görev yapan sınıf-şube rehber öğretmenlerinin sınıf disiplinini sağlamada kullandıkları psikolojik, sosyal, maddi ödül ile, psikolojik, sosyal, fiziki ceza yöntemlerinin; cinsiyet, eğitim düzeyi, branş, meslekteki kıdem, sınıf-şube rehber öğretmenliği yapılan sınıf ve süresine göre farklı olduğu hipotezi ispatlanmaya çalışılmıştır. Sınıf?şube rehber öğretmenlerine 106 maddelik beşli likert tipinde disiplin sağlamada kullandıkları yöntemleri belirlemeye yönelik anket uygulanmıştır. Anket uygulaması sonucu elde edilen veriler SPSS 15.0 ile veri analizi yapılarak, hipotezler test edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre; sınıf şube rehber öğretmenleri en fazla psikolojik ve sosyal ödül yöntemlerini kullanmakta, psikolojik, sosyal ve fiziki cezaya en az şekilde başvurmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Sınıf-Şube Rehber Öğretmeni, Öğrenci, Disiplin In this thesis, the class teacher of the class-branch guide their methods of discipline in ensuring that the impact on students, regardless of which factors are decisive. Study the official primary school in the district of Sarıyer worked out all the class-teacher, has established branch contacts. Primary schools serve the class-branch guide classroom teachers in providing discipline their psychological, social, and financial rewards, psychological, social, physical punishment methods, gender, education level, industry, seniority in the profession, class-branch guides the classroom teacher and duration depending on the different The hypothesis was to prove. Class-branch discipline to guide teachers in their methods to identify the five 106-item Likert-type questionnaire was applied, the survey results obtained from application data using SPSS 15.0 package program is decoded, the hypothesis is tested. According to the results of the survey; classroom teachers of the branch contacts using methods more psychological and social rewards. psychological, social and physical punishment is at least as applied.Key Words: Class-Section Guide for Teachers, Students, Discipline
Collections