İlköğretim 5. sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeylerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi: İstanbul ili Bağcılar ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, İstanbul İli Bağcılar Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 5. sınıf öğretmenlerinin empatik eğilim düzeylerinin belirlenmesi ve bu empatik eğilimlerinin öğrencilerin akademik başarıları ile ilişkisi ele alınmaktadır. Araştırmada, öğretmenlerin empatik beceri düzeyleri; cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, medeni durum, ilköğretim ve lise eğitiminin tamamlandığı yerleşim birimi, mezun olunan fakülte, branş, çalışma şekli, meslekteki toplam hizmet süresi ve halihazırda çalışılan okulda geçirilen hizmet süresi, gibi bireysel etkenlere göre incelenmiş öğretmenlerin öğrencilerine verdikleri akademik başarı notlarının yıllık ortalaması arasındaki ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır.Kaynak taraması ve alan araştırması tekniklerinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini 2008- 2009 Eğitim- Öğretim yılında İstanbul İli Bağcılar Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 53 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 5. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır.Araştırmada basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini İstanbul ili Bağcılar ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan 5.sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu kapsamda evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmış olup toplam 53 farklı ilköğretim okulundan 279 öğretmen katılım göstermiştir. Öğretmenlerin empatik eğilim düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Prof. Dr. Üstün Dökmen tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği B Formu kullanılmıştır. Öğrenci başarılarının değerlendirilmesinde yıllık başarı notu ortalamalarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, empatik eğilim düzeyi yüksek olan öğretmenlerin, öğrencilerinin akademik başarılarının yüksek olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Sınıf Öğretmeni, Empatik Beceri, Dinleme, İletişim. In this study, determination of the empatic tendency levels of 5th class teachers working in public primary schools subordinated by Bagcilar Directorship of Ministry of Education in İstanbul as well as the relationship between these empatic tendencies and the academic success of the students is handled. The study tries to explain the relationship between the teachers? empatic skill levels, investigated according to individual factors like; sex, age, education level, marital status, location where primary school and high school education have been completed, graduated faculty, branch, working style, total working period, working period in the current school, and the annual averages of academic success scores that they gave to their students.Teachers working in 53 public primary schools subordinated by Bağcılar Directorship of Ministry of Education in Istanbul during 2008?2009 academic year compound the scope of this study in which literature and field surveys have been conducted.In the study simple random sampling method has been used. 5th class teachers working in public schools of Bagcilar district in province İstanbul compose the sample of the subject. In this context, it has been tried to reach the total set under survey and at the end 279 teachers from 53 different primary schools have joined the study. In order to determine the empathic tendency levels of teachers ?Empatic Skills Scale Form B? developed by Prof. Dr. Üstun Dökmen has been used. Additionally for evaluating students success, annual success average scores have been utilized. According to research results, trends empathic high level of the teachers, students of high academic achievement were found.Keywords: Class Management, Class Teacher, Empathic, Listening, Communication.
Collections