Sosyo-ekonomik faktörlerin mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin başarısı üzerine etkisi: Zeytinburnu ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, sosyo-ekonomik faktörlerin mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin başarı düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini 2008-2009 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Zeytinburnu ilçesinde bulunan 7 resmi mesleki ve teknik ortaöğretim okullarında okuyan 11. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örnekleminde 11. sınıf öğrencilerinden 260 kişi yer almaktadır.Verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anket 26 maddeden oluşmaktadır. Ankette demografik bilgiler, sosyo-ekonomik durum, okul ve bireysel etkilere ilişkin maddeler bir arada bulunmaktadır. Uygulanan anketle elde edilen verilerin analizinde frekans (f), yüzde (%) hesaplaması yapılmış gruplar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek için ki- kare,T testi ve Varyans analizinde yararlanılmıştır.Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır:Yapılan frekans analizleri sonucunda mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin aile geliri, anne-baba öğrenim durumu ve meslekleri, hanehalkı büyüklüğü gibi sosyo-ekonomik faktörler açısından benzer özelliklere sahip oldukları anlaşılmıştır.Yapılan analizler sonucunda cinsiyet ile okunan bölüm seçiminde etkili olan faktörler, mesleki teknik eğitimi seçme amacı, şahsi oda, okulda kursa devam etme, yaz tatili ve okul başarısı arasında anlamlı farklılaşma bulunmuştur. Kardeş sayısı ile şahsi oda arasında p:0<0,05 değerinden dolayı anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Evin aidiyeti ile okul veya dershanede devam edilen kurs arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu p:0,021<0,05 test değeriyle görülmüştür. The research has been done to find out the effect of the socio-economic factors on the success level of the vocational and technical education students.The research population contains 11th class students studying at 7 public vocational and technical schools in 2008-2009 academic year in Zeytinburnu town of İstanbul city. 260 students at 11th class take place in the sample of this research.The survey prepared by the researcher to find out the data includes 26 items.The items related to the demographic information, socio-economic status, school and personal effects exist together. The frequency (f) and percentage(%) calculations have been done for the analysis of the data obtained through the survey. To determine whether there is a meaningful relation between the groups chi-square,T test and variance analysis have been used.These outcomes have been obtained from the research:As the result of the frequency analysis, vocational and technical education students have similar characteristics in terms of socio-aconomic factors like family income, parents? education status and jobs, household populousness.As the consequences of the analysis meaningful diversification has been found out between gender and the factors affecting selection of the department to study, the aim of choosing vocational and technical education, personal room, attending school course, summer vacation and school success. An indirect meaningful relation at p:0<0,05 value has been discovered between sibling number and personal room. A meaningful relation between house belonging and the course attended at public or private school has been observed with p:0,021<0,05 test value.
Collections