Meslek içi eğitimin çalışan performansına katkısı: Sağlık ocaklarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genel olarak meslek içi eğitim, işverenin düzenlediği ve çalışanların belirlenen bir konuda bilgi, beceri ve etkinliğini arttırmayı amaçlayarak yapılan planlı düzenlenmiş bir öğrenim sürecidir. Meslek içi eğitim çalışanlara sahip oldukları meslekleriyle ilgili daha fazla bilgi, beceri ve yenilikleri kazandırmak için yapılan eğitimlerdir. Bu eğitimler kariyer kazandırmaktan ziyade işin en iyi yapılmasını sağlarlar. Diğer taraftan meslek içi eğitim, işletmelerdeki çatışmaların önlenmesini, bireyler ve gruplar arası iletişimin sağlanmasını, örgütsel birlikteliği ve çalışanların eğitimini sağlar.Yapılan bu çalışmada, sağlık kuruluşlarında meslek içi eğitim alan çalışanların çalışma performansına katkılarının incelenebilmesi açısından bir anket düzenlenmiştir. Ankete katılımcı sayısı 181 olarak geçekleştirilmiştir. Maltepe Sağlık Grup Başkanlığı?na bağlı sağlık ocaklarında gerçekleştirilen bu anket sonuçları değerlendirilmiştir.Çalışma sonucunda, meslek içi eğitimlerin gerekliliği, çalışanların katılıma olan isteklikleri ile eğitim algıları değerlendirilmiştir. Anket katılımcılarının verdikleri yanıtlar ile meslek içi eğitimin gerekliliği ön plana çıkmıştır. Fakat eğitimler sırasında çalışanların gözlemledikleri eksik ve yanlış uygulamaların giderilmesi sürecin verimliliği açısından önem arzettiği gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Meslek içi Eğitim, Performans, Sağlık Hizmetleri In the abstract, in- service training is a planned, organized process which is organized by the employers and aims to increase the knowledge, skills and effectiveness of the employees on an identified topic. It also covers the trainings that is done in order to improve the employees' skills, innovation and knowledge about their profession and targets the work done in best way not a career for the employee. It prevents the conflicts in business and helps improving the communication between groups and provides organizational union and training of employees.In this study, we give a brief literature to rewiev about in-service training in health organizations and we have use a questionairre to measure the job performance. It includes one hundred and eighty one (181) participants who are employees of Maltepe Health Group and its sub-institutions.As a result of the study, the necessity of in-service training, the willingness to participate and the perception at the time of training and after training of the employees are evaluated. By the answers given by the survey participants, the necessity of in-service training looms large. However it is observed that at the time of training, the correction of the insufficient or wrong applications observed by the employees is of great importance in terms of the efficiency of the process.Key Words: Training, In-service training, Performance, Health services
Collections