Yönetim sürecinde yöneticilerin sergilediği davranışların çalışanların motivasyonuna etkisi; eğitim kurumlarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
günümüzde toplumunda yaşanılan gelişmeler beraberinde değişmeyi de getirmektedir. Bu gelişim ve değişmeye uyum sağlayabilmek için eğitim kurumlarının güçlü olması gerekmektedir. Bunu gerçekleştirebilmek için yönetim sürecini iyi yöneten okul yöneticilerine ve motivasyonu yüksek öğretmenlere ihtiyaç vardır. Bu nedenle eğitim kurumlarının temel taşı olan öğretmenlerin iş motivasyonu da önemli bir boyut olarak karşımıza çıkmaktadır. Motivasyon günümüzde insanların verimliliğini artırmak için başvurulan ve üzerinde çalışmalar yapılan bir konudur. Yapılan birçok araştırma motivasyonun verimlilik ile anlamlı bir ilişkisi olduğunu ortaya koymuştur. Okulların başarısı da büyük oranda yönetici ve öğretmenin verimli çalışmalarına bağlıdır. Çağdaş eğitim sistemlerine bakıldığında okul yöneticilerinin eğitimine önem verilmektedir. Okuldaki bütün eğitim öğretim faaliyetlerini takip eden ve denetleyen okul yöneticilerinin yöneticilik eğitimi alması önemli bir husustur. Yönetim bir süreçtir ve bu süreçte gerçekleştirilen faaliyetler, eğitim sistemimizin en önemli parçası ve uygulayıcıları olan öğretmenlerimizin motivasyonuna etki etmekte midir? Eğer etki ediyorsa hangi düzeydedir? Bu soruların cevabını aradığımız bu araştırma ile okul yöneticilerinin eğitilmesi sürecine ve yönetici ? öğretmen ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlamak amaçlanmıştır.Araştırma sonucunda; okul müdürlerinin yönetim sürecinin alt faktörlerindeki(karar verme, planlama, örgütleme, iletişim, etki, koordinasyon ve değerlendirme) davranışları ile öğretmen motivasyonu arasındaki birebir ilişkiye bakıldığında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Fakat Okul müdürlerinin yönetim sürecinin alt faktörlerindeki(karar verme, planlama, örgütleme, iletişim, etki, koordinasyon ve değerlendirme) davranışlarının öğretmen motivasyonu üzerine bütüncül olarak etkisine bakıldığında örgütleme, etki, değerlendirme süreçlerindeki(faktörlerindeki) okul müdürlerinin davranışları ile öğretmen motivasyonu arasında anlamalı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Yönetim, Yönetim Süreci, Okul Yönetimi, Motivasyon Nowadays, the developments in the community also bring a change with it. In order to be able to adapt this development and change, educational institutions need to be strong. School administrators who manage administration process well and highly motivated teachers are required to achieve this purpose. On this account, we see the teachers?, who are the main elements of the institutions, motivation as an important aspect. Today, motivation is an issue which is used to increase the efficiency of people and on which studies are done. Many researches have revealed that there is a significant relationship between efficiency and motivation. The school success largely depends on administrators and teachers? efficient operation, too. When Contemporary educational systems are considered, an importance is given to the education of school administrators. Receiving management training is a vital point for school administrators who follow and supervise all teaching and the educational activities. Management is a process and do the activities carried out in this process affect the teachers? motivation as being practitioners and the most important part of our education system? If so, at what level do they affect? The aim of this study searching for answers to this question was to contribute the process of training of school administrators and to develop the manager-the teacher relationships.At the end of the study, our findings suggest that when the direct relationship between them is considered, there is an obvious relationship between the teacher?s motivation and school administrators? behaviours in sub-factors i.e. decision-making, planning, organization, communication, influence, coordination and evaluation. But when the overall effect of the school administrators? behaviours in sub-factors of administration process (decision-making, planning, organization, communication, influence, coordination and evaluation) is considered, a meaningful relationship between the teachers? motivation and the school administrator?s behaviours during organization, influence and evaluation processes (factors) has emerged.Key Words: Administration, Administration Process, School Management, Motivation.
Collections