İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programında geometri öğretimi: Uygulama ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin lisans sürecinde aldıkları geometri dersinin içeriği ve işleniş yöntemine uygun görüşlerini incelemek ve onların gözünden içeriği ve yöntemi değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Geometri dersi, dersin öğretim üyesi tarafından YÖK'ün eğitim fakültelerine önerdiği içerikten farklı bir içerikte tasarlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 bahar döneminde Bayburt Üniversitesinde ilköğretim matematik öğretmenliği programında kayıtlı olan ve geometri dersini alan on iki öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Veriler öğrenciler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacının dönem boyunca derslere katılması ile tutmuş olduğu gözlem notları, verilen proje ödevleri, vize ve final sınavları ve dönem başında ve sonunda yapılan isimli ve isimsiz görüş formları ile toplanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş ve bu verilerin geçerlilik ve güvenirliliğine bakmak için diğer veriler kullanılmıştır. Bulgularda öğrencilerin kullanılan eğitim yöntemine alışkın olmamalarından dolayı zorlanmalarına rağmen bu yöntemi sevdikleri, bu yöntem ve içerikle düşünmeye ve sorgulamaya başladıklarını, bu zamana kadar ezber yöntemi ile oluşturdukları geometri bilgilerini sorgulayarak yeniden inşa etmeye başladıkları ve en önemlisi geometrik düşünme becerilerinde gelişim meydana geldiği ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgular ışığında bu çalışma ile eğitim fakültelerinde lisans sürecinde alınan geometri dersinin içerik ve işleniş yönetimi ile ilgili tartışma başlatıldığı vurgulanmış, bu tartışmayı devam ettirmek için yeni çalışmaları yapılıp sonuçlarının karşılaştırılması önerilerinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Lisans Geometri Dersi, İçeriği, Öğretim Yaklaşımı The aim of research is to investigate and evaluate elementary mathematics teacher education students' views on content and pedagogy of geometry course. The geometry course content was designed and delivered by the lecturer of the course in a different way comparing to what is recommended by Higher Education Council to implement in education faculty. The sample of the research consist of twelve students who enrolled for the geometry course and registered elementary mathematics education program in Bayburt University at spring term of 2013-2014 academic year. Phenomology approach, as a qualitative research method was used in the research. Data consist of semi-structured interviews, observation notes were taken by researcher during the semester, project assignments, midterm and final examination papers of students and interview forms done at beginning and end of the semester. The data obtained from the interviews were analyzed using content analysis and other data that is used to look at the validity and reliability of data.In the findings, although the students had difficulty in the course because they were not accustomed to implemented method, they liked it. They start thinking and reasoning by the method and content, begin to reconstruct geometry knowledge by reasoning. Most importantly, development of geometrical thinking has occurred.In the lights of the findings, by the research discussion on content and pedagogy of geometry course given in undergraduate in education faculty is started. In order to continue the discussion, done new researches and compared the results of them were suggested.Key Words: Undergraduate Geometry Course, Content of the Course and Teaching Approach
Collections