AB projelerinde proje hazırlama sürecindeki değişkenlerin yönetimi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu Tez çalışmasında Avrupa Birliği Eğitim, Kültür ve Gençlik Programları çerçevesinde hazırlanan projelerin hazırlanma sürecindeki değişkenlerin proje başarısı üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Proje hazırlayıcılarının proje değişkenlerine ilişkin bilgi düzeyi proje başarısını doğrudan etkileyen bir faktördür. Programların tam olarak anlaşılması ve Programın hibe verdiği projelerde kullanılan, fikir bulma, amaç, hedefler, hedef gruplar, Programlarla ilgililik, Avrupa katma değeri, başvuru dökümanları, fayda maliyet oranı, yaygınlaştırma, etki, işletme, ortaklığın kalitesi ve iş paketleri gibi değişkenlerin ilişkin farkındalık düzeyi proje teklifinin kabulü açısından birinci derece öneme sahiptir. Bunun ölçümlenmesi için Türkiye ve Avrupa Birliği üye ülkelerde proje teklifi hazırlayanlar üzerinde bir araştırma yapılmış ve neticesinde pozitif doğrudan ilişki doğrulanmıştır. Ayrıca bu değişkenlerden bazılarına ilişkin problem ortaya konuşmuştur. Bununla birlikte tez içerisinde Avrupa Birliği'nin kuruluş hikayesi ve yapısal organları ile AB Eğitim, Kültür ve Gençlik Programları ve Proje Değişkenlerine ilişkin detaylı bilgi verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, Eğitim, Kültür ve Gençlik Programları, Proje Hazırlama, Değişkenler In this thesis; I tried to measure the effects of the variables in the preparation process of the projects within the framework of EU, Education, Youth and Culture Programmes onproject success. Understanding Programmes clearly and definitely and, awareness of the variables have primarily importance. The variables which were analysed in the thesis are finding idea, aim, targets, target groups, relevancy with the Programmes, European added values, application documents, cost benefit rates, dissemination, exploitation, impact, partnership quality and work packages. A research was done on the people who prepare project proposals in Turkey and European Union member countries for measurement of variables which are mentioned above and at the end of it, a positive direct correlation was confirmed. Also some problems were defined related with some of the variables. Besides, detailed information was given in the thesis about European Union?s establishment story and structural institutions and EU Education, Youth and Culture Programmes and project variables.Key words: European Union, Education, Culture and Youth Programmes, Project Preparation, Variables
Collections