Eğitsel şarkı ve oyunlarla işlenen fen bilimleri dersinin akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. sınıf Fen Bilimleri dersi `Maddeyi Tanıyalım` ünitesinde eğitsel şarkı ve oyunlarla işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılının 1. döneminde Bayburt il merkezinde bulunan MEB'e bağlı Cumhuriyet İlkokulunun iki şubesindeki 38 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Sınıflardan biri deney grubu (n=22) olarak, diğeri ise kontrol grubu (n=16) olarak rastgele seçilmiştir. Araştırmada deney grubu öğrencileri eğitsel şarkı ve oyunlarla öğrenimini sürdürürken, dersler kontrol grubunda Fen Bilimleri öğretim programına dayalı olarak geliştirilen ve MEB tarafından onaylanan ders kitaplarının önerdiği öğretim yöntem ve modellerine göre yürütülmüştür. Uygulama öncesinde ve sonrasında, veri toplama aracı olarak Maddeyi Tanıyalım Başarı Testi (MTBT) deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 programıyla değerlendirilmiştir. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için bağımlı (Paired Samples t-test) ve bağımsız (Independent Samples t-test) gruplar t testi kullanılmıştır. Ön testlerden elde edilen veriler değerlendirilmiş olup grupların denk olduğu görülmüştür. Yapılan istatistiki çalışmalar sonucunda; eğitsel şarkı ve oyunlarla işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı ve başarılarında kalıcılık sağladığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Maddeyi tanıyalım, eğitsel şarkı ve oyunlar, akademik başarı, kalıcılık düzeyi. Aim of this research project is to investigate effects of lectures which are taught by pedagogical songs and games on academic success of students and permanence of this success in `Let's know matter` unit in the fourth-grade Science course. Model group of the research was formed from 38 fourth-grade students of two different classes of Cumhuriyet İlkokulu run by National Minister of Education in Bayburt city center in fall semester of 2016-2017 Education-Teaching Year. Semi-experimental methodology with pre-test and last-test groups was employed in the study. One of the classrooms was selected randomly as the experimental group (n=22) and the other as the control group (n=16). While the students in test group were educated with pedagogical songs and games, the students in the control group were educated according to classical educational model and methods proposed by the text books approved by the Minister of Education and depending on Science Teaching Program. As a data collecting tool, `Let's Know Matter Success Test (MTBT)` was applied to the all students in both test and control groups before and after education. All data was processed with SPSS 21 software. To check the hypothesis of the project Paired Samples t-test and Independent Samples t-test were used. Evaluation of data from the preliminary tests indicated that both groups were equivalent. According the results of statistical analysis, the lectures taught by pedagogical songs and games increase academic success of students and permanence of this success. Keywords: Let's know matter, pedagogical songs and games, academic success, permanence level.
Collections