2005-2018 yılları arasında değişen ortaokul matematik öğretim programlarının öğretmen görüşleri ve içerik boyutları açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2005 yılı ve sonraki yıllarda güncellenen ortaokul matematik öğretim programlarında, yapılan değişikliklerin konu ve kazanımlar bazında karşılaştırılması, yapılan değişiklere ve ortaokul matematik öğretim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amacıyla bu çalışma yapılmıştır.Çalışmada ilk olarak 2005 yılı ve sonrasında yapılan öğretim programı güncellemeleri incelenmiş olup, programlar arasındaki farklılıklar ve yenilikler, ardışık programlar karşılaştırılmak suretiyle ortaya konulmuştur. Ayrıca konuyla ilgili olarak öğretmen görüşlerinin değerlendirilebilmesi adına Bayburt ilinde görevli 39 ilköğretim matematik öğretmeni ile anket çalışması ve bu öğretmenlerden isteklilik, gönüllülük ve kolay ulaşılabilirlik kıstaslarına uyan 13 öğretmen ile de yarı yapılandırılmış görüşme (mülakat) yapılarak veriler toplanmıştır. Programlara yönelik olarak özel durum çalışması şeklinde gerçekleştirilen bu araştırmada verilerin analizi aşamasında hem nitel hem de nicel veri analizi yöntemleri kullanılmıştır. Nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılırken, anket sonuçları ise frekans değeri ve yüzde değeri kullanılarak nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul matematik öğretim programlarında süregelen değişiklikler tespit edilmiş, konuyla ilgili olarak öğretmen görüşleri değerlendirilmiştir. Buna göre öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun da belirttiği üzere 2005 yılından sonra en kapsamlı değişikliğin 2013 yılında yapıldığı ve konuların sadeleştirildiği anlaşılmaktadır. Öğretmenlerin çoğu yapılan değişikliklerden haberdar olmasına rağmen, yapılan değişikliklerle ilgili yeterli bilgiye sahip olduğunu düşünen öğretmen oranı daha azdır. Elde edilen sonuçlar, literatür kapsamında değerlendirilerek tartışılmış ve yapılan tespitlere yönelik öneriler sunulmuştur. Bu önerilerin çarpıcı olanlarından bir tanesi, öğretim programları güncellenmeden önce öğretmenlerin de görüşlerinin alınması ve yapılan her güncelleme hakkında kesinlikle öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesi şeklindedir.Anahtar Sözcükler: Ortaokul Matematik Öğretim Programı, Güncelleme, Değişiklik, Karşılaştırma, Öğretmen Görüşleri This study was carried out in order to evaluate the opinion of teachers towards the changes in the secondary (middle) school mathematics education programs in 2005 and also during the following years, and also to see the difference between the topics and the innovations. The first thing that was done for the study was that updates of the curriculum made in and after 2005 were examined, the differences between programs and their innovations and the successive programs were analyzed and compared. In addition, the evaluation of teacher opinions regarding the topic is done by survey in 39 primary education mathematic teachers in Bayburt province and having semi-structured interviews (consultation) with 13 of these teachers who volunteered, on the way to collect data.Both quantitative and qualitative data analysis methods were used during the analiysis of data in this research, which was carried out in a special case study fort he secondary (middle) school mathematics education programs. In the analysis of the data, descriptive and content analysis were used in both qualitative and quantitative data analysis methods while the results of the questionnaires were analyzed in quantitative methods using frequencies and percentages. As a result of the research, changes in secondary school mathematics curricula have been determined and teacher opinions have been evaluated with interest. According to the data, a large group of teachers stated that after 2005, the most comprehensive change was made in 2013 and topics in the curriculum were simplified. Although most teachers are aware of the changes made, not many teachers think they have enough information about the changes.The results obtained were discussed and assessed in the scope of literature, and suggestions fort he findings were presented. One of the most striking of these proposals is that teachers will be asked for their opinion before the programs are updated and they will be given in-service education based on the updates that are applied.Key Words: Secondary School Mathematics Education Program, Update, Change, Compare, Teacher Opinion
Collections