Mikroorganizma kavramının farklı öğrenim seviyelerinde öğrenilme durumunun incelenmesine yönelik gelişimsel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite son sınıf seviyelerinde öğrenim gören öğrencilerin mikroorganizma kavramını anlama düzeyleri ve mevcut kavram yanılgılarının belirlemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Bayburt ilinde bulunan, rastgele seçilmiş bir ilkokul (n=30), bir ortaokul (n=30), bir lise (n=30) ve Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri (n=30) oluşturmaktadır. Araştırmada, gelişimci araştırma yöntemi (enlemsel) kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Kavramsal Anlama Testi (KAT) ve yarı yapılandırılmış mülakat ile toplanmıştır. Kavramsal Anlama Testi ile öğrencilerin mikroorganizmalarla alakalı bilgi düzeyleri ve kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin bu kavrama yönelik duygu ve düşüncelerini öğrenebilmek için yarı yapılandırılmış mülakattan yararlanılmıştır. Test ve mülakatlardan elde edilen bulgular, mikroorganizma ve mikroorganizma kavramıyla alakalı olan anlamaların farklı kategorilerde yer aldığını göstermiştir. Yapılan araştırma ile mikroorganizma kavramının farklı öğrenim seviyesinde bulunan öğrenciler tarafından yeterince anlaşılamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Hatta mikroorganizma ve mikroorganizma kavramıyla alakalı bütün öğrenim seviyelerinde kavram yanılgıları ile karşılaşılmıştır. The aim of this study was to determine the students' level of understanding of microorganism concept and to determine the current misconceptions of elementary, middle, high school and university students.The sample of the research a randomly selected primary school (n=30), a secondary school (n=30), a high school (n=30) and Bayburt University final year students (n=30) In Bayburt. In the research, developmental research method (latitude) was used. The data were collected by the Conceptual Understanding Test (CAT) and semi-structured interview developed by the researcher. With the Conceptual Understanding Test, students' knowledge levels and misconceptions related to microorganisms were determined. In addition, semi-structured interview was used to learn the students' feelings and thoughts about this concept.Findings from the tests and interviews show that the understandings related to the microorganism and microorganism concept are in different categories. It is concluded that the concept of microorganism is not understood by the students at different levels of education. In fact, misconceptions were encountered in all levels of education related to the concept of microorganism and microorganism.
Collections