Okul müdürlerinin okul kültürünü gerçekleştirme düzeyleri: İstanbul-Kağıthane ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Çimen, Kubilay | |
dc.contributor.author | Doğan, Soner | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:35Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712419 | |
dc.description.abstract | Araştırmada amaçlanan nokta öğretmen ve yönetici görüşlerini göz önünde bulundurarak okul müdürlerinin okul kültürünü gerçekleştirme düzeylerinin belirlenmeye çalışılmasıdır. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Ölçme aracı araştırmacı tarafından oluşturulmuş ?Okul Müdürünün Okul Kültürüne Etkisi Ölçeğidir.?İstanbul İli Kâğıthane İlçesinde görevli 24 yönetici ve 224 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu öğretmen ve yöneticilerden ölçek yöntemi ile bilgiler toplanmış ve SPSS 15 programı yardımı ile değerlendirilmiştir. Yönetici ve öğretmenlerin, okul müdürünün okul kültürü alt boyutlarına etkisine dair görüşlerinin kıdem değişkenine göre değişiklik gösterip göstermediğini belirlemek için yöneticiler ve öğretmenlere ANOVA analizi yapılmıştır. Anket uygulamaları bizzat araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Çeşitli okullarda yöneticilik yapan okul müdürleri rastgele seçilerek anketler uygulanmıştır. Anketler, gerekli açıklamalar yapıldıktan sonra katılımcılara dağıtılmıştır. Araştırmanın gizliliği konusunda katılımcılara bilgi verilmiştir. Geri dönen anketler, araştırmacı tarafından kontrol edilmiş, eksik ya da hatalı doldurulanlar değerlendirilmeye alınmamıştır.Elde edilen bulgular sonucunda öğretmen ve yöneticilerin, okul müdürünün okul kültürüne etkisine yönelik algıları ile ilgili sonuçlarda öğretmen ve yönetici görüşlerinde farklılıklar tespit edilmiştir. Farklılıklar incelendiğinde yöneticiler öğretmenlere nazaran okul müdürünün okul kültürüne etkisini olumlu bulmaktayken öğretmenler ise okul müdürünün okul kültürüne etkisini yetersiz bulmaktadır. | |
dc.description.abstract | The point aimed in this research is to determine the extent of schoolmasters to create school culture by taking the opinions of teachers and administrators into account. In the research, general scanning method has been employed. The benchmark used in this research is ?Scale of Impact of Schoolmaster on School Culture?, a tool developed by the researcher.24 administrators and 224 teachers assigned in Kagithane Township of Istanbul Province forms the sample of this research. Data has been gathered from these administrators and teachers through scale method and assessed using SPSS 15 software. In order to determine whether or not the opinions of the administrators and teachers about the impact of schoolmaster on the lower dimensions of the school culture vary depending on the seniority, the ANOVA analysis has been conducted. The questionnaires have been have been made personally by the researcher. The schoolmasters holding administrative position at various schools have been selected by random for questionnaires. The questionnaires have been handed out to the participants following the appropriate explanations. The participants have been informed about the confidentiality of the research. The completed and returned questionnaire forms have been checked by the researches to sort out the ones with missing or faulty details.Based on the findings obtained out of the research, it has been determined there exists differences between the opinions of the teachers and administrators in the results related to their perceptions of impact of the schoolmaster on the school culture. It is concluded that given the differences, administrators favorably considers the impact of schoolmasters on the school culture, while the teachers considers the impact of headmasters on the school culture insufficient. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin okul kültürünü gerçekleştirme düzeyleri: İstanbul-Kağıthane ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Extent of schoolmastar to create school culture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Kağıthane | |
dc.subject.ytm | School culture | |
dc.identifier.yokid | 360727 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 304040 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |