Türkiye gemi inşa endüstrisi iş hacminin sürdürebilirlik koşullarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında Türkiye'de önemli bir üretim sektörü olma yolunda ilerleyen gemi inşa endüstrisinin durumu ele alınmıştır. Türk gemi inşa endüstrisinin iş hacmi ve potansiyeli sektördeki lider ülkelerle karşılaştırmalı olarak irdelenmiş ve küresel pazardan aldığı payın sürdürülebilir artışı araştırılmıştır. Her geçen gün can ve mal güvenliği, kirliliğin önlenmesi, verimlilik v.d. konularda getirilen yeni zorunluluklar, ticaret gemilerinin yenilenmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Dünya deniz ticaretinde yaygın olarak kullanılan 10.000 dwt ton ve altı tanker yapımında geniş tecrübeye sahip olması, dünya filosunun büyük bir kısmını elinde bulunduran Avrupa'lı armatör firmalara olan kültürel, coğrafi yakınlığı ve kalite/fiyat oranı, gemi inşasında Türkiye'nin seçilmesinin başlıca tercih sebepleridir. Bununla birlikte yetersiz devlet desteği, finansman, yönetsel eksiklikler, yasal düzenlemeler, yerli katkı oranı, hammadde sıkıntısı, verimlilik ve mesleki eğitim, üzerinde durularak çözüm getirilmesi gereken endüstrinin temel sorunları olarak öne çıkmıştır.Çalışmada ayrıca gemi inşa endüstrisinin Türkiye'nin makro ekonomik değişimleriyle olan ilişkisi nedensellik testi uygulanarak incelenmiş ve sektörün yurtiçi değişimlerden değil küresel ekonomiden etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. Türkiye'de 2001 yılında yaşanan ekonomik krizde GSMH dahil çoğu gösterge aşağı yönlü seyrederken gemi inşa endüstrisinin önemli bir sıçrama kaydetmesi, test sonucunu destekler nitelikte bir gelişme olarak değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkiye Gemi İnşa Endüstrisi, Sürdürülebilir İş Hacmi, Ağır Sanayi, Deniz Ticareti In this thesis study, the situation of ship building industry, which has been developing to become an important production sector in Turkey. A comparative analysis of the turnover and potential of Turkish ship building industry has been performed, and the sustainable increase of its share in the global market has been examined. New obligations submitted each day regarding the safety of life and freight, prevention of pollution, efficiency, etc. require the renewal of the commercial ships. The primary reasons why Turkey has been chosen for ship building are its wide experience in the production of tankers with 10,000 dwt tons or less, its cultural and geographical adjacency to European shipowner companies which hold the majority of world?s fleets, and its quality/price ratio. However, the lack of adequate government support, finance, administrative deficiencies, local content ratio, difficulties in raw material, efficiency and vocational education have become the major problems of the industry, which need to be solved.The relationship between the ship building industry and the macro economical changes in Turkey has also been examined by applying a causality test, and concluded that the sector is affected by the global economy instead of local changes. The dramatical jump witnessed in the ship building industry during the economical crysis in 2001, by contrast with the downtrend in most indicators including GNP at the same period, has been evaluated as a supportive development to the test results.Keywords: Turkish Ship Building Industry, Sustainable Turnover, Heavy Industry, Sea Commerce
Collections