Birleşmiş Milletler Sınaî Kalkınma Örgütü`nün faaliyetleri ve pazarlama evresinde Türkiye`ye yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmamızda, Birleşmiş Milletler'in sınaî kalkınma örgütü olan UNIDO'nun sosyal pazarlama faaliyetleri ele alınmaktadır. İkincil kaynak incelemelerimiz esnasında UNIDO'nun sosyal pazarlama faaliyetleri konusuna yer verilmediğini gördük. Oysa gelişmekte olan ülkelerin ekonomik refah seviyesinin uluslararası kuruluşlar vasıtasıyla arttırılması, bunun dünya barışına yapacağı katkılar ve bu girişimlerin sosyal pazarlama açısından ele alınması önemli bir konudur.Birleşmiş Milletler Sınaî Kalkınma Örgütü (UNIDO), dünya gelir dağılımındaki eşitsizliğin giderilmesinde önemli bir fonksiyon icra etmektedir. Bu fonksiyonu esnasında, UNIDO'nun, faaliyetlerini sosyal pazarlama çerçevesinde yürütmesi beklenir. Bu sosyal pazarlama faaliyetleri, başta Afrika ülkeleri olmak üzere dünyanın çeşitli bölgelerinde yürütülmektedir. UNIDO'nun yoksulluk ve açlıkla mücadelede sosyal pazarlama faaliyetleri bu çalışmada detaylı olarak incelenmektedir.Öte yandan, örgütün, kalkınma için endüstriyel faaliyetlerin devamını temin etmek ve aynı zamanda çevre sağlığını korumak amacıyla sanayi üretiminde kullanılmak üzere alternatif enerji arayışları da programda çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmamızda da Türkiye örneği üzerinde durulmakta ve UNIDO'nun Türkiye'de izlediği stratejiler incelenmektedir.Tezimizin kapsamı, UNIDO'nun açlık, yoksulluk, enerji programı ve çalışmalarının yanı sıra, sosyal pazarlama açısından geliştirilen yeni bir yaklaşıma dayandırılmaktadır. Çalışmamızda UNIDO, örgüt faaliyetlerini icra ederken, sosyal pazarlama konusu da telaki edilmektedir. Sosyal Pazarlama doğası gereği yeni oluşundan örgüt faaliyetleri dâhilinde kamuoyuna anlatılması gerekliliği üzerinde durularak bazı öneriler sunulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Gelir Dağılımı, Ekonomik Kalkınma, Alternatif Enerji Kaynakları, Pazarlama, Sosyal Pazarlama ve UNIDO, Sosyal Pazarlamada 4P. The following thesis embraces United Nations Industrial Development Organization?s (UNIDO), social marketing activities. During our collateral resource analysis we observed that UNIDO?s social marketing activities were not approached previously. Whereas, it is essential to address this subject in terms of social marketing due to its consequence in rising developing countries, analyzing the welfare level through international organizations and its contribution to world peace.UNIDO has a fundamental role in eliminating global inequality of wealth income distribution. During the effectuation of this role, UNIDO conducts its activities within the framework of social marketing. Those activities are being carried out in different parts of the world and particularly in Africa. The social marketing activities carried out by UNIDO in their campaign against poverty and hunger is examined thoroughly under this study.Nevertheless, the organization?s pursuit of alternative energy to ensure sustainability of industrial production and entail environmental health has a significant importance within their program. This issue is highlighted throughout UNIDO?s Turkey programme and policies respectively. Consequently, the axis of this thesis is based on an approach of encompassing UNIDO?s hunger, poverty and energy programs in terms of social marketing. In addition to our examination and assessment of UNIDO?s aforementioned functions and programs, suggestions and propositions to enlighten communities about the subject and mold a public opinion are laid out in this study above and beyond underlining the requirements and the importance of the same.Keywords: Wealth Income Distribution, Economic Development, Alternative Energy Resources, Marketing, Social Marketing and UNIDO, 4P in Social Marketing.
Collections