Türkiye`de turizm sektöründe kriz yönetimi ve bu alanda bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kriz beklenilmeyen ve önceden sezilmeyen, çabuk ve acele cevap verilmesi gereken, örgütün veya işletmenin anlama ve uyum mekanizmalarını yetersiz hale getirerek, mevcut değerlerini, amaçlarını ve varsayımları tehdit eden gerilim durumudur.İşletmelerde belirsizlik riski, risk ise krizi yaratmaktadır. Turizmde kriz, bir ülke turizm sektörünün ya da bazı işletmelerin, kontrol edilemeyen doğal afetler, sosyo-ekonomik değişmeler, terör ve çatışma, yanlış politikalar veya yönetim hatalarıyla büyük zararlara uğramasını, hatta iflas tehlikesi ile karşı karşıya kalmasını ve bu sorunları çözmede yeni bir organizasyon yapısal arayışı içine girmesi durumu olarak tanımlanabilir. Kriz yönetimi ise, bu zararlardan en düşük kayıpla kurtulmayı sağlayacak doğru politikalar ve alınacak doğru önlemler ile geçirilecek süreci ifade eder. Kriz dönemlerinde yöneticiler çok hızlı karar vermek zorundadır. Karar vermeyi zorlaştıran en önemli etken bilgi eksikliği yani belirsizliktir.Bu çalışmanın amacı ?Türkiye'de Turizm Sektöründe Kriz Yönetimi ve bu alanda Fethiye-Ölüdeniz'de bir araştırma ? olacaktır.Anahtar Kelimeler: Kriz, Kriz Yönetimi, Koordinasyon, Turizm, Türkiye, İşletme Unexpected crisis and is not predictable, quick and immediate response must be given to the organization or lack of business understanding and adaptation, making the existing values, goals and assumptions are threatening stress situations.Uncertainty in business risk, the risk is creating the crisis. Tourism in crisis, a country's tourism industry or in some businesses, uncontrollable natural disasters, socio-economic changes, terrorism and conflict, the wrong policies or management errors, big losses suffered, or even bankruptcy risk and to face and solve these problems in a new organizational structure seeking to enter into the situation can be described as. Crisis management, this will allow for damages to escape with minimum loss to be taken towards the right policies and measures to be spent with the process implies. In times of crisis, managers have to decide very quickly. Lack of information makes it difficult to decide that is the most important factor is uncertainty.The purpose of this study, will be `Crisis Management in Tourism Industry in Turkey in this area and an application`Keywords: Crisis, Crisis Management, Coordination, Tourism, Turkey Business
Collections