Türkiye`deki kamu hastanelerinde halkla ilişkiler ve tanıtım eksikliği sorunu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin sağlıkla ilgili bilinç düzeylerinin arttığı günümüzde, hastanelerin verdikleri hizmetler önem kazanmış ve hasta memnuniyeti kaliteli hizmetin en önemli göstergesi kabul edilmiştir. Sağlıkta dönüşüm programı kapsamında sağlık alanında birçok gelişme kaydedilirken, halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kamu hastanelerinde yeni hiçbir uygulamanın olmaması dikkat çekmektedir. Oysa günümüzün rekabet ortamında kamu hastanelerinin özel sektörle rekabet edebilmesinde ve hizmetlerini hastalarına tanıtabilmesinde halkla ilişkilere önemli görevler düşmektedir.Bu araştırma; Türkiye'de kamu hastanelerinde halkla ilişkiler ve tanıtım eksikliğini, hastaların memnuniyet durumları ve halkla ilişkiler faaliyetlerine verdikleri önem ile ortaya koymayı amaçlamaktadır.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket; Zonguldak merkezdeki kamu hastaneleri ve tıp fakültesi hastanesinde yatan rastgele seçilmiş 625 hastaya uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamında Çalışmada elde edilen bulgular SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programında analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotların (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) yanı sıra niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup durumunda, gruplar arası karşılaştırmalarında Bağımsız örnekler (İndependent samples) t testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin gruplar arası karşılaştırmalarında Tek yönlü (One way) Anova testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Tukey testi kullanılmıştır. Alt boyutların güvenilirliği için Cronbach's Alpha katsayısı hesaplanmıştır.Araştırma sonucunda; kamu hastanelerinden hastaların orta düzeyde memnun oldukları, memnuniyet düzeyleri ile halkla ilişkiler faaliyetleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkilerin olduğu ortaya konulmuştur. Ayrıca hastaların memnuniyetleri açısından halkla ilişkiler faaliyetlerine verdikleri önem ile demografik özellikleri arasında da anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Kamu hastanelerinde halkla ilişkiler ve tanıtım eksikliğinin giderilmesi için, kamu hastanelerinin organizasyon yapısında değişiklik yapılması ve halkla ilişkiler faaliyetleri için bir birim oluşturulması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, Hastane, Tanıtım, Today, as the level of cconsciousness about health increases, services provided by hospitals become ever more important and patient satisfaction has come to be accepted as the most important indicator of good quality service. As part of the heath reform program, while there have been many advances in the area of health, ir is striking how there are no new applications concerning public relations and advertising in public hospitals. In fact, in order for public hospitals to be able to compete against private sector in this competitive market and advertise their services to the patients; an important undertaking is awaiting public relations.This study aims to demonstrate the lack of public relations and advertisements in public hospitals through patient satisfaction statuses and the importance they give to public relations activities.Accordingly, a survey was made among 500 bed patients, randomly chosen from public hospitals and medical school hospitals in Zonguldak city center. The data gathered from the research has been analyzed on computer by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0. Descriptive statistical methods (Frequency, percentage, Mean, Standard deviation) were used to analyze data, as well as in quantitative compaisons, in the case of two groups, independent samples T-test for inter-group comparisons, and in the case of more than two groups, one way Anove test for comparisons of parameters between groups and Tukey test to determine the group thats causing the difference. For the credibility of sub-dimensions, Cronbach?s Alpha is calculated.The survey results indicate that patients of the puclic hospitals has a medium level of satisfaction and there is a statistically meaningful relationship between their level of satisfaction and public relations activities. Also, there were statistically significant relationships between the importance patients give to public relations and their demographic characteristcs. In conclusion, it is recommended for public hospitals to make organizational changes and establish a department for public relations in order to overcome the lack of public relations and advertising.Keywords: Public Relations, Hospitals, Advertising.
Collections