Kurum kültürü ile örgütsel öğrenme süreçleri arasındaki ilişkilere yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, kurum kültürü ile örgütsel öğrenme süreçleri arasındaki ilişkilere bakarak, kurum kültürüne sahip olan işletmelerin örgütsel öğrenmeyi nasıl gerçekleştirdiği açıklanmaktadır. Çalışmada anket yöntemi kullanıldı. Hazırlanan anketler İstanbul'daki çeşitli firmalara mail yoluyla gönderildi ve 150 anket çalışmada kullanıldı. Anketler sonucunda elde edilen veriler istatiksel programda değerlendirildi. Verilerin değerlendirilmesin de, faktör analizi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanıldı. Elde edilen analizler sonucunda, örgüt kültürü ile örgütsel öğrenme arasındaki faktörler için çeşitli hipotezler elde edildi. Yapılan çalışma sonucunda, ankette geçen tüm alt boyutlar arasında anlamlı ve oldukça güçlü bir ilişki vardır. Çalışanların örgüt kültürü düzeyi arttıkça örgütsel öğrenme düzeylerinde de güçlü bir artış vardır. Örgütsel öğrenme ile en güçlü ilişki gelişim odaklı kültür arasındadır. Gelişim odaklı kültür düzeyi, çalışanların örgüt kültürü algısında en önde gelen alt boyutudur. Bu çalışmalara ait sonuçlar son kısımda ayrıntılı olarak anlatıldı. In this thesis, it stated how companies realize organizational learning by looking at the relations between corporate culture and organizational learning process. In thesis, it is used inquiry method. Questionnaires were send to different companies that are in Istanbul via mail. We have received total of 150 questionnaires back. All data of questionnaires were assessed by using statistics software. In assessment process, it is used factor analysis, regression analysis and correlation analysis. As a result of analysis, strong and meaningful relationship between organizational culture and organizational learning is concluded, and there are significant and strong relationships among all the sub dimensions of the questionnaire. There is a strong increase at organizational learning level of employees, when organizational culture level increases. Organizational learning has the strongest relationships with ?development-oriented culture?. ?Rational level culture? has the most significant sub dimension role in perception of employee?s organizational culture. Leading dimension of organizational learning is the dimension of commitment to learning. The results of this study were described in details in the final section of this thesis.
Collections