Okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarındaki farklılıklar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerine yönelik sorular hazırlanarak çocukların okula gidebilmek için yeterli hazırlıklarının bulunup bulunmadığı incelenmiş ve okula hazır oluş düzeyleri değerlendirilmiştir.Genel Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini, İstanbul ilinin Sarıyer ilçesinde bulunan, farklı demografik ve sosyo-ekonomik bölgelerde bulunan 1 0 özel ve resmi ilköğretim okulunun 59 birinci sınıf öğretmenleri oluşturmuştur.Araştırmada Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeğinin Gelişim Formu örneklemin her bir gelişim alanı ile ilgili veri elde etmek üzere öğretmenleri tarafından doldurulmuştur.Araştırmada aynı öğretmenin hem okul öncesi eğitim alan öğrencileri hem de okul öncesi eğitim almayan öğrencileri değerlendirme biçimleri esas alındığından iki bağımlı grup ortaya çıkmış olmaktadır. Bu iki grubun karşılaştırılmalı olarak incelenmesine yönelik yapılan hipotez testlerinde iki bağımlı grup t testleri kullanılmıştır. Bu testler ile iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Toplanan verilerin değerlendirilmesi ve çözümlenmesinde SPSS 18.0 istatistik paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda okul öncesi eğitim alan öğrencilerin, almayan öğrencilere göre, hem özel okullarda hem de devlet okullarında öğrenim gören öğrenciler arasında sosyal ve duygusal becerilerinin, özbakım becerilerinin, fiziksel becerilerinin ve genel sağlık durumlarının ve zihinsel becerilerinin, istatistiksel olarak anlamlı biçimde daha fazla gelişmiş olduğu sonucuna öğretmenlerin değerlendirilmelerinin incelenmesi ve istatistiksel testler neticesinde ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Okula Hazır Bulunuşluk This research studies the school readiness of children attending 1.st grade by asking questions to the first grade teachers and their school readiness levels are concurrently evaluated.The universe of this study , determined by using the `General Screening Model`, was of 59, children, regardless of prior preschool attendance, attending 1.st grade in 10 private and public schools, in Sarıyer districts of the İstanbul province.In this research, `The Marmara Elementary School Readiness Scale` was administered to the corresponding 1.st grade teachers in order to collect data through teacher observations on the childrens' developmental areas and stages.In this research, there are two dependent groups because of the fact that the same teacher evaluate either the students that educated in preschool or not educated in preschool. The t tests have been used in hypothesis tests which examine these two groups comperatively. It was searched whether there is a difference between these groups or not. It is also used SPSS 18.0 to analyse and evaluate the collected data.At the result of this research, it has been seen that the students who get education in preschool between either private or public school are more developed in social, emotional, self-care and physical abilities and general health conditions when compared with the students that were not educated in preschools according to their teachers.Key Words: Education, Preschool Education, Readness to School
Collections