Toplam kalite yönetiminin çalışanların bilgi paylaşımı üzerine etkileri: Sağlık sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Edirne'deki bir kamu hastanesinde toplam kalite yönetiminin bilgi paylaşımı üzerine etkileri ve bunu etkileyen faktörler incelenmiştir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde toplam kalite yönetimi ve bilgi paylaşımı kavramları literatür doğrultusunda incelenmiş; ikinci bölümde çalışma yöntem ve metoduna ilişkin bilgiler ile sosyodemografik özellikleri, iş yaşamına ilişkin özellikleri, toplam kalite yönetimi (TKY) eğitimine ilişkin özellikleri, kurumdaki TKY'ne ilişkin bilgileri içeren genel bilgi formu, TKY Algısı Ölçeği (TKYÖ) ve Bilgi Paylaşımı Ölçeği (BPÖ) aracılığı ile toplanan veriler ve elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Bulgular, güvenilirlik analizleri, sosyodemografik özellikler, toplam kalite yönetimine ilişkin bulgular, bilgi paylaşımına ilişkin bulgular, toplam kalite yönetimi ve bilgi paylaşımı arasındaki ilişkiler olmak üzere dört bölümde tartışılmıştır. Sonuç bölümünde ise, elde edilen bulgular özetlenerek bu sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilgi, kalite, sağlık kurumları, toplam kalite yönetimi, bilgi paylaşımı In this study, the perception of total quality management in a public hospital in Edirne on the effects of information sharing and the factors affecting it are examined. The study consists of two parts. In the first section the concepts of total quality management and information sharing are examined in accordance with the literature; in the second section, the information regarding working methods and the method are presented and the data collected through the general information form containing socio-demographic characteristics, characteristics of business life, properties of total quality management (TQM) training, information on TQM in the institution, TQM Scale (TQMS) and the Information Sharing Scale (ISS) and the findings obtained are given. Results, reliability analysis, socio-demographic characteristics, the findings on total quality management, the findings on information sharing, the relationship between total quality management and information sharing are discussed in a total of four sections are discussed. In the conclusion, the findings are summarized and recommendations are suggested in accordance with these results.Key Words: Information, quality, health organization, total quality management, information sharing
Collections