Hazır giyim sektöründe markalaşmayı etkileyen faktörler: İstanbul`daki hazır giyim sektöründe marka oluşturmada karşılaşılan engeller üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme hareketleri etkisinde kalan her sektörde olduğu gibi tekstil ve hazır giyim sektöründe de rekabet koşulları gün geçtikçe zor bir duruma gelmektedir. Firmaların rekabet ortamı içinde üretimini devam ettirebilme gereklerinden biri de uluslararası markalar yaratmaktır. Bu nedenden dolayı da firmaların yeni marka oluşturma ve pazarlama stratejileri geliştirmeleri gerekmektedir. Çağdaş pazarlama stratejilerinde de ürünler ile ilgili olarak marka ve markalaşma çabaları önemli bir durumdadır. Verimlilik ve karlılık arttırma gayretlerinin etkin şekilde firmaya yansıtılabilmesi amacıyla stratejik marka yönetimi pek çok yönetici tarafından önemle dikkate alınmaya başlanmıştır. Hazır giyim sektörü açısından da bu durum farksız değildir.Çalışmada hazır giyim sektöründeki firmaların markalaşma düzeylerinin incelenmesi ve çalışanların firmalarındaki marka ve markalaşma süreçleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda hazır giyim sektöründe çalışanlara anket uygulanarak veriler SPSS 18.0 istatistik programında değerlendirilmiştir. Araştırmada; kişilerin çalıştıkları firmalarının faaliyet süresi ile firmanın marka lisans antlaşmasına sahip olma durumu arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Buna ek olarak ankete katılanların çoğu günümüzdeki tüketicilerin bilgi düzeylerinin arttığını ve daha bilinçli olduklarını, tüketicilerin hizmet beklentisinin yükseldiğini, tüketicilerin artık daha fazla perakendeci markalara rağbet göstermekte olduğunu, tüketicilerin markaya ve ürüne bağımlılıklarının ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Marka, Tekstil, Hazır Giyim Sektörü. Competition conditions become harder day by day in textile and garment industries like in other sectors under the influence of globalization movements. One of the conditions for the firms to continue their production within competition environment is to create international brands. Hence, the firms need to create new brands and develop marketing strategies. For modern marketing strategies, brand and branding efforts are important for goods. Strategic brand management is given importance by many managers for the purpose of efficiently reflecting productivity and profitability developing efforts to the firm. This condition is also true for garment sectors.In this paper, branding strategies in the garment sector is analyzed; brand and branding processes of the employees in the firms are tried to be defined. In this context, the employees in the garment sector are conducted a questionnaire and they are assessed by SPSS 18.0 program. In the research, a meaningful relationship between the operating period of the firms where the people are employed and the condition of the firm to have a brand licensing agreement is found. At the same time, it is seen many people state that information level of consumers is increasing today and they are more conscious; service expectation of consumers is increased; consumers are now lionizing for retail brands; consumers are dependent on the brand and the product.Key Words: Brand, Textile, Garment Sector.
Collections