Show simple item record

dc.contributor.advisorAtiker, Barış
dc.contributor.authorSamur, Sadet Gizem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:39Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712138
dc.description.abstractKamusal alanlar günümüzde sosyal yaşamın merkezinde yer almaktadır. Kamusal alanların en önemli özelliği ise tüm insanlara açık bir alan olması, fikirlerin, düşüncelerin özgürce konuşulup, insanlar arasında iletişim ve etkileşimin en üst noktaya ulaştığı alanlar olmasıdır.Kalabalık şehir merkezlerinde yaşayan insanların etrafı sayısız görsel mesaj ve grafik tasarım ürünleri ile sarılmıştır. Globalleşen dünyamızda çağa ayak uydurabilmek amacıyla tüm bu ürünler tüketiciye ulaşmak için kullanılan en önemli reklam araçları olmuşlardır. Bu araçlar reklam pazarının en büyük ve en önemli payına sahip oldukları için kendi aralarındaki rekabet günümüzde en üst seviyeye ulaşmıştır. Açıkhava reklamlarının, doğal yaşam ortamının doğal bir parçası gibi algılanmamaları için görsel açıdan fark yaratarak benzerlerinden ayrılması gerekmektedir. Bu nedenle reklamlar sosyal yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir ve açıkhava reklamlarının görsel tasarımları son derece büyük önem taşımaktadır.Bu araştırma hedef kitlenin dış mekanda kullanılan açıkhava reklamlarıyla tüketici kitle arasındaki sosyolojik, ekonomik, psikolojik etkileşimin, görsel tasarımın belirleyici unsurları yönünden analiz edilmesini amaçlamaktadır. Bu nedenle çalışma, İstanbul'da çeşitli üniversitelerde grafik ve iletişim tasarım bölümlerinde okuyan/mezun 150 kişinin, açıkhava reklam ortamları üzerine yanıtladıkları kapsamlı bir anket çalışmasının değerlendirilmesini içermektedir.Çalışmanın birinci bölümünde dış mekan/kamusal alan hakkında bilgi verilerek; dış mekanda algı, biçimsel, anlamsal, işlevsel boyut şeklinde ele alınıp mekan ve insan arasındaki iletişim ve etkileşim konusuna değinilmiştir. Bu konulara ek olarak; dış mekanda görsel iletişim başlığı altında, iletişim süreci ve çeşitleri, görsel iletişimde algılama ölçütleri ve dış mekanda grafik tasarım başlığı altında tasarım süreci, temel tasarım elemanları ve grafik tasarımda belirleyici unsurlar ayrıntılı bir şekilde görsel örneklerle anlatılmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde açıkhava reklamcılığı ve ortam ana başlığı altında, reklamın tanımı, reklamın tarihsel gelişim süreci, açıkhava reklamcılığı başlığı altında açıkhava reklam ortamları ve özellikleri, açıkhava reklam ortamlarının avantajları ile dezavantajları, planlama sürecinde açıkhava reklamlarının konumu ve açıkhava reklamlarında semiyoloji (Göstergebilm) konuları görsel örneklerle ayrıntılı bir şekilde anlatılmıştır.Çalışmanın son bölümünde ise hedef kitlenin açıkhava reklamlarında dikkatlerini çeken öğeleri tespit etmek, açıkhava reklam ortamlarının görsel tasarımın (Görsel Hiyerarşi ve orantı, görsel devamlılık, bütünlük, vurgulama ve tipografi.) gibi belirleyici unsurları yönünden analiz edilmesi ve açıkhava reklamlarının iletişim tasarımı perspektifinde nasıl hazırlanması gerektiğini değerlendirmeye yönelik bir anket çalışması yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kamusal Alan, Açıkhava Reklamcılığı, Görsel İletişim, Tasarım
dc.description.abstractPublic areas take their places in the center of social life nowadays. The most significant feature of these public areas is that they are open to every single person, and all the thoughts and ideas are discussed freely. Public areas are places where the level of communication and interaction between people are the highest.The people living in crowded city centers are surrounded by numerous visual messages and graphic design products. In our globalized world, all of these products have become the most important advertisement tools in order to keep up with the time. Since these products have the biggest and the most important portion of the advertisement market, the competition between them have become its top level. In order not to perceive the open air advertisements as the parts of natural life, they should be differentiated from their counterparts by creating distinctions. This is why advertisements have become the indispensable parts of social life and the visual designs of the open air advertisements have big importance.This research aims to make an analysis of the decisive components of the visual design by observing the sociological, economical, psychological features between the target group and the consumer group. Therefore, the research is consisted of the evaluation of a survey study, about open air advertisement areas, answered by 150 people studying or graduated from the graphic and communication design departments of Istanbul's various universities.In the first section of the research; perception in public area is examined in terms of style, semantic, function and the communication and interaction between the area and the people, by giving information about the outer space/public area. In addition to this subjects, under the title of visual communication in public areas, the kinds and processes of communication, perception criteria in visual communication design process, and basic design elements are explained in details with visual examples.In the second section of the research; under the title of open air advertisement and the environment; the definition of advertisement, the historical development process of the advertisement, the areas of open air advertisements and their features, the advantages and disadvantages of open air advertisements, semiology in open air advertisements are studied in details with visual examples.In the last section of the research; a survey study is held to determine the components which draws the attention of the target group, and an evaluation is made how the advertisements should be designed in the perspective of communication design and the analysis of the visual design of the open air advertisements in terms of visual hierarchy and proportion, visual persistence, integrity, highligthing and typography is made.Key Words: Public Area, Outdoor Advertisement, Visual Communication, Designen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleAçıkhava reklamcılığında görsel iletişim tasarım öğeleri ve uygulama analizi
dc.title.alternativeVisual communication design elements and application analysis in outdoor advertising
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim ve Tasarım Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmPublic places
dc.subject.ytmOutdoor advertisement
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmPublic space
dc.identifier.yokid428465
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306524
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineİletişim Sanatları ve Tasarım Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess