İnternet sitelerinde yayınlanan reklamların tüketicinin satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yeni pazarlama anlayışları çerçevesinde, günümüzde yaygın hale gelen internet reklamlarının tüketici davranışlarına etkileri incelenmektedir. İnternet reklamlarının doğası ve klasik reklam araçlarındakinden farklarının da ayrıntılı verilmeye çalışıldığı tezimde tüketicilerin satın alma kararları üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkileri çözümlenmeye çalışılmıştır. Bunun da yanında, internet reklamlarının marka bilinci oluşturma, sosyal semboller ve değerler yaratma, etkin ürün ve fiyat araştırması yapabilme, müşteri memnuniyetlerini sergileyebilme özellikleri üzerinde durulmuştur. Bu alanda yapılan önceki çalışmalar dikkate alınarak, sadece internet erişimi imkânı ve kullanma alışkanlığının bulunduğu kentli bir grup üzerinde bir anket uygulanmıştır. Sorulan sorularla internet reklamlarının sınırları belirtilen grubun ürün hakkında bilgilenme biçimlerini, marka algısı ve aşinalık niteliğini ve satın alma süreçlerini hangi düzeyde etkilediği araştırılmıştır. Anket sonucunda yukarıdaki süreçlere ilave olarak internet reklamlarının özellikle bilgisayar malzemeleri alımları ile turistik turlar ve takiben de giyim aksesuarları alım süreçlerine doğrudan etki ettiği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Reklam, Satın Alma, İnternet, İnternet Reklamları, Tüketici Davranışlarını Etkileme In this study, in the context of new marketing insights, the effects of internet advertisements on consumer behaviors become widespread now a days are being examined. Also nature of internet advertisements and differences from classical advertisement means trying to be given elaborated in my thesis, the direct and indirect effects of internet advertisements on consumer decision making wanted to be analyzed. Besides, raising brand awareness, creating social symbols and values, efficient product and price research and exposure of consumer satisfaction features of internet advertisements are emphasized on. Taking into consideration early studies in this field, a survey study has been conducted on an urban group having Access to internet and habituation of using internet. Questions asked during the survey searched the levels of effects on the ways of acquisition of knowledge on product, brand awareness and familiarity feature and buying process of the bounded group. The results of survey have revealed in addition to the processes mentioned above, the internet advertisements directly effects the computer material purchasing and touristic tours followed by dress accessories purchasing process.Keywords: Advertisements, Purchasing, Internet, Internet Advertisements, Effecting Consumer Behavior
Collections