Hastanelerde ekip çalişmasi ve hasta memnuniyetine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hastanelerde ekip çalışmasının amacı sağlıklı veya hasta bireye kapsamlı, kaliteli ve etkili sağlık hizmetinin verilerek hasta memnuniyetini sağlamaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için farklı sağlık disiplinlerinden üyelerin bir araya gelerek ekip hizmeti vermeleri gerekir. Bu çalışma hastanelerde ekip çalışmasının hasta memnuniyeti üzerine etkisini belirlemek amacıyla kalitatif yaklaşım kullanılarak yapılmıştır. Araştırma ABC hastanesinde 11-30 Haziran 2012 tarihleri arasında yapılmış olup araştırmaya 15 doktor, 15 hemşire, 10 yardımcı personel ve 30 hasta olmak üzere toplam 70 kişi katılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak bireysel görüşme yöntemi kullanılmıştır. Her bir görüşme yaklaşık 30-40 dakika sürmüştür. Görüşmeler, kayıt cihazı ile kaydedilmiş olup ayrıca notlar alınmıştır. Ekip çalışması ile hasta memnuniyeti arasındaki ilişki; motivasyon, iletişim, liderlik, uyum veya anlaşmazlık faktörleri ele alınarak incelenmiştir. Bu doğrultuda ekip çalışması, hastanelerde ekip çalışması ve hasta memnuniyeti kavramları incelenmiştir. Ekip çalışmasıyla hasta memnuniyeti arasındaki ilişkinin açıklanması amacıyla hasta memnuniyetine etki eden ekip çalışmasına ilişkin faktörler üzerinde durulmuştur. Çalışmanın son bölümünde bulguların içerik analizi yapılarak, ekip çalışmasında hasta memnuniyetine etki eden faktörler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, hastanelerde ekip çalışmasını geliştirmek için öneriler getirilmiştir. The purpose of the teamwork at the hospital is to provide patient?s pleasure for healthy or patient person by giving extensive, high quality and effective health service. For this purpose, it is necessary to come to get her for different health discipline members. This work is done for identifying the effects of the teamwork at the hospital upon patient pleasure by using qualitative approach. This search was done between 11-30 June 2012 at ABC Hospital and totally 70 people who were 15 doctors, 15 nurses, 10 support personnels and 30 patients were involved for this search. Personal interview method was used as data collecting method. Each interview took about 40-50 minutes. This interview was recorded by type recorder and also took down notes. The relationship between teamwork and patient pleasure was analyzed by discussing motivation, communication, leadership, harmony or conflict. In this context, concept of teamwork, teamwork at the hospital and patient pleasure was analyzed. Factors which are related with team work which effect patient pleasure are based for the purpose of explaining the relationship between the team work and patient pleasure. At the end of the search, analyze of the discovery is done and factors which effect the patient pleasure at the team work are tried to display. According to discovery, suggestions are offered to develop teamwork at the hospital.
Collections