Türk sinemasında son western: Yahşi Batı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amerikan Sinemasının (temsil anlamında) en önemli türünü oluşturan western örneklerini ülkemizde görmek ilginçtir ve doğudaki bir başka ülkede de bizdeki kadar yaygın örnek çıkmamıştır.Sinemamızın en büyük ivmeyi kazandığı Yeşilçam Dönemi yılları içinde, 1962-1973 yılları arasında western olarak tanımlanabilecek 61 adet ürün ortaya çıkmıştır. Neden başladığı, böylesi bir yükseliş kazandığı sorusuna verilecek yanıt benim çalışma konum oldu. Ve bu nedenle kırk yıl sonra yapılan Yahşi Batı filmi ilgimi çekti, bu film Türk sinemasının yaşadığı bu süreci hatırlattı.Böylece, dönemin en ünlü yıldızları dahil tüm Yeşilçam oyuncuları, örneğin 1966'da Yılmaz Atadeniz'in yönettiği `Kovboy Ali` filminde Yılmaz Güney'in bile göründüğü bu süreç üzerine bu belgesel ortaya çıktı. Olayın hem sinema hem sosyoloji, toplumsal hayat ile ilgisi de belki bu belgeselde ortaya konmuş olacaktır.Anahtar kelimeler: Western, Yeşilçam Dönemi, Yahşi Batı, Amerikan Sineması American Cinema (in terms of representation) that make up the type of the most important examples of western and eastern interesting to see our country as common as any other country in the sample did not in us.Yeşilçam period with the greatest momentum in the years of cinema,61 can be defined as the product between 1962-1973 western emerged.Why began with the rise of such a response to the question was the location of my work.Sherlock forty years after the film, and therefore I am interested in the West, this film reminded me of the process of Turkish cinema lives.Thus, the most famous stars of the era, including Yeşilçam players, for example, in 1966, directed by Yılmaz Atadeniz'in `Cowboy` Ali Yilmaz Guney film on the process, this documentary looks even appeared.Event, both film and sociology, and social life will be set forth in this documentary, maybe nothing to do with.
Collections