Patik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETÇoğu zaman yaşadığımız hayatın kendimize ait olduğunu düşünürüz. İçinde yaşadığımız toplum tarafından belirlenen kişiliğimizi ve değerlerim¬izi sahipleniriz. Bu sahiplenme o kadar üst düzeyde bir duyguya dönüşür ki hiçbir durumda ve şartta bu değerlerimizin eleştirilmesine izin vermeyiz. Toplumun belirlediği bu değerlerin kaynakları kimi zaman birbirinden farklılık arz eder. Bu sürecin en tehlikeli yanı ise eşdeğer tutumlarımızın birbiri ile çelişmesidir. Filmimizin başkarakteri Cemil de gelenekleri ve dini inancı gibi birbiri ile zaman zaman çelişen eşdeğer tutulan tutum¬larının arasında kalır. Bu durum bir dezavantaj gibi gözükse de bireyin hayatını yeniden yorumlaması ve kendini yeniden yapılandırması için bir fırsat niteliği de taşıyabilir. Tüm bunlara rağmen bu değişim ve yeniden yapılandırılacak bu değerleri kabullenmek, kendini sil baştan inşa etmek oldukça büyük çelişkiler ile dolu ve sancılı bir süreçtir. İşte filmimizin ana temasını bu oluşturmaktadır. Kendisini yeniden oluşturmaya çalışan bir kişinin yaşadığı sıkıntılar ve vicdani süreci?Film boyunca izleyici de Cemil ile beraber bir sorgulama sürecine girmektedir. Cemil?in,filmin başındaki duruşu ile filmin sonundaki duruşu arasındaki fark sürekleri,zihinleri meşgul edecektir. Cemil?in farkında ol¬madan kendisini içerisinde bulunduğu bu zalim kişiliğinden kurtulmasını sağlayan, farklı bir perspektif ile olaylara bakmasını sağlayan dini inancı ile neden bu kadar geç tanıştığı ve neden bu süreci yanlış yorumladığı da film içerisinde işlenmiştir.Filmin can alıcı noktalarından birisi de Cemil?in bir Cuma Namazı?nda gittiği camideki hocanın hutbesini yanlış anlamasıdır. Hocanın hutbe sırasında dile getirdiği ve filmin de sloganı olarak uygun gördüğümüz ?Cennet Anaların Ayakları Altındadır? hadisini yanlış anlayan Cemil, tra-ji-komik olarak nitelendirebileceğimiz bir son sahne ile filmi sonlandırmak-tadır. Filmin,final sahnesinde şaşırtıcı bir etki yaratan ve filme aynı zaman¬da bir kara mizah havası da katan yanlış anlaşılmanın sosyolojik sebepleri de film de ayrıca işlenmektedir.Bir Kürt köylüsü olan Cemil?in hikayesini işleyen film, natürel bir sanat anlayışını ifade etmesi açısından Türkçe ve Kürtçe olarak çekilmiştir. İngilizce-Tükçe ve Kürtçe altyazı ile de desteklenmiştir. Hikaye yerel bir hikaye gibi gözükmesine karşın filmdeki konu ve buna bağlı ortaya çıkan fikirler; mümkün olduğunca evrensel bir kaygı güdülerek işlenmiş olup ve hiçbir etnik, siyasiideolojik veya inanç grubunun değerlerine zarar ver¬meden, tarafsız ve hümanist bir bakış açısı ile ve eleştirel sanat anlayışına sadık kalınarak çekilmeye gayret gösterilmiştir.Anahtar kelimeler: Şiddet, kadın-erkek, din, anne, cennet Most of the time we think that we live our own life. Values deter-mined by the character and ownership of the community in which we live. It turns into a feeling of ownership of a high level so that there is no crit-icism of the case and the circumstances do not allow these values. These values are determined by the resources of the society will sometimes differ from each other. The most dangerous aspect of this process is equivalent at-titudes in contradiction with each other. Cemil protagonist of our film, such as the traditions and religious beliefs that conflict with each other from time to time will remain the equivalent of attitudes held. This might seem like a disadvantage, reinterpretation of the life of the individual nature of the opportunity to carry and self-reconfiguration. Despite all of this change and re-configured to accept these values, to build itself from scratch rather large and painful process fraught with contradictions. That this is the main theme of our film. Difficulties encountered by a person working to rebuild itself and conscientious process ...Cemil throughout the film with the audience in the process of inqui-ry. Cemil, the difference between the position of the end of the film, the film?s stance at the beginning of CGM, will occupy their minds. Cemil unwittingly found itself in providing relief of this cruel per-sonality, providing a different perspective to look at the events caused by re-ligious belief and why it is so late in the process met misinterpret processed in a movie.One of the crucial points of the film Cemil Friday prayers in a mosque goes wrong with the teacher understood the sermon. Voiced by the teacher during the sermon, and the motto of the film we see fit ?Paradise under the feet of Motherhood? Cemil misunderstand the tradition, can be described as a tragicomic film concludes with the final scene. The film, the final scene of the film at the same time an astounding impact and also adds an air of black humor, the film also taught sociological causes of misunder-standing.Cemil?s the story of the film, which is a Kurdish villagers, is a nat-ural expression in terms of the art of Turkish and Kurdish withdrew. En-glish-turkish and supported by Kurdish subtitles. While it may seem like the story of the film is a story of local issues and ideas that emerged ac-cordingly, are treated as universal as possible pursuit of a concern, and there are no ethnic, political, ideological or faith groupwithout damaging values, impartial and loyal to a humanist perspective and critical understanding of art effort has been made to withdraw from adher-ing.Key words: Violence, men-women, religious, mother, heaven
Collections