Ülkemizde hemşirelik hizmetleri yönetiminde liderlik tarzları: Askeri hastaneler örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma askeri hastanelerde görev yapan yönetici hemşirelerin kendi algıladıkları ve servis hemşirelerinin algıladıkları liderlik tarzlarını belirlemek amacıyla yapılmış olup, ilgili kurumlardaki yönetici hemşirelerin liderlik becerilerinin arttırılmasına yönelik yapılacak eğitimleri planlamaya katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Araştırma verileri ?Lider Davranışlarını Betimleme Anketi? ile toplanarak SPSS programında tanımlayıcı istatistikler, ilişkisiz grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanarak değerlendirilmiştir. Yönetici hemşirelerin % 86, 9? unun iyi bir dinleyici olmadıkları, standart yöntem ve prosedürlere uyulmasını istedikleri, çalışanların sözcülüğünü üstlenmek istemedikleri, değişime açık olduklarını ifade etmelerine rağmen statükoyu koruma eğiliminde oldukları, % 75? inin çalışanlarının inisiyatif kullanmasına izin verdikleri, sadece % 9? unun çalışanlarının fikirlerini dikkate almadan faaliyetlerini sürdürdükleri, işin bitirilmesi konusunda genellikle çalışanlara önem verdikleri, dolayısıyla bu konularda demokratik lider özellikleri gösterdikleri, sadece % 17, 5? inin hatalarını açıkça kabul etmede zorlandıkları, %60? ının yetki devrini kullandıkları saptanmıştır. Yöneticilerin yarısından fazlasının (% 62,3) kendisini mükemmel veya iyi bir yönetici olarak değerlendirdikleri saptanmıştır. Araştırma bulguları doğrultusunda hastanelerde, olumsuz değerlendirilen konularda yönetim ve liderlik eğitimleri düzenlenmesi, literatür takibi, hizmet içi eğitim, lisans üstü eğitim programlarına katılma gibi sürekli eğitim kapsamında yer alan aktivitelere daha fazla önem verilmesi ve yönetici hemşirelerin bu faaliyetlere katılımının desteklenmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler : Liderlik, HemĢirelik, Yönetici HemĢirelik, HemĢirelikte Liderlik This research was serving in the military hospitals, nurses, nurse managers perceive their perceived leadership styles and the service has been made in order to determine the relevant institutions to improve the leadership skills of nurse managers is thought to contribute to planning education. The research data `Leader Behavior Description Questionnaire` collected by SPSS descriptive statistics, independent sample t test, one-way analysis of variance (ANOVA) were evaluated. % 86, 9 of nurse managers, flour are not good listeners, they want to compliance with the standard methods and procedures, the employees did not want to take spokesperson, stated that they were open to change, even though they tend to maintain the status quo that, 75% of employees are not allowed to use their initiative, only 9% conduct their business without taking into consideration the opinions of flour employees, employees are often given prominence in the work to be completed, so the properties of these matters in which the democratic leaders, only % 17,5 of had difficulty clearly recognized errors, % 60 of cent were using the transfer of authority. More than half of the managers (% 62, 3) excellent or good in itself was judged to be an administrator. Hospitals, research findings, assessed the negative regulation of matters of management and leadership training, literature survey, in-service training, post-graduate training programs within the scope of participation in continuing education activities, such as giving more importance to and support of nurse managers participation in these activities is recommended.Key Words : Leadership, Nursing, Director of Nursing, Nursing Leadership.
Collections