Geleneksel medya ve yeni medya etkileşiminin Gezi Parkı gösterileri bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, gündem oluşturmada geleneksel medya ile sosyal medya arasındaki farkları irdelemek, birbirleriyle olan etkileşimlerini sorgulamak ve toplumsal olaylar hakkında bilgi sahibi olmak adına bireylerin iletişim kanallarını seçmedeki öncelikli kriterlerini araştırmaktır.Ayrıca yaşamımızda yeni yer alan sosyal medyanın gündem oluşturmadaki yerini sorgulamak, güvenilirlik ve objektifliği üzerinde durmaktır.Tezimiz, geleneksel medya ve sosyal medya etkileşiminin gezi eylemleri gibi toplumsal hareketlerin, gündem oluşturması ve aktarımını incelemesi açısından farklı bir örnek olma özelliği taşımaktadır.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Geleneksel medya, kitle iletişim araçları ve yeni medya ikinci bölümde gündem oluşturma ve belirleme kuramı siyaset ve medya ilişkisi içersinde üçüncü bölümde ise yeni(sosyal) medyanın gündem oluşturmasına örnek olarak Facebook ve Twitter Analizleri yapılarak çalışma sonlandırılmıştır.Çalışma röportaj tekniği ile yapılmıştır. Evrenimiz üniversite öğrencisi ve üniversite mezunlarından oluşan 100 kişidir. 17şer soru sorulmuş, bu bulgular içeriklerine göre tematize edilerek bulgular bölümünde sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Geleneksel Medya, Yeni Medya, Sosyal Medya, Facebook, Twiter, Gezi Parkı, Gezi Parkı Eylemleri The objectives of this work are stated as follows; Canvasing the differences between traditional media and social media in regards to establishing the order of the day, analyzing their interaction and surveying individuals' communication channel selection criterias for gathering information about social eventsIn addition to above mentioned objectives, also, canvasing the positioning, reliability and objectivity of the social mediaThis thesis differentiates from the others because it deeply probes the interaction between traditional and social media regarding `Gezi Movement `This study consists of three sections; Main current media and traditional media as section one, Social media and related technologies and definitions as section two and examples from Facebook and Twitter as social media tools as section threeThis work is based on interview technique. Work universe consists of a 100 university students and graduates. Outcome of the 17 questions are grouped and presented.Key words: Traditional media, New Media, Social Media, Facebook, Twitter, Gezi Park, Gezi Park Movement
Collections