Kamu hastanelerinin sağlık hizmeti sunumunda hasta memnuniyetini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu hastanelerinde sağlık kamusal bir hizmet alanıdır. Kamu hastanelerinde sağlık hizmetinin sunulması kamusal görevin yerine getirilebilme anlamını taşımaktadır. Kamusal hizmetin gereği olarak sunulan sağlık hizmetlerinde hastane personelinin memnuniyeti aynı zamanda hastalara yönelik olarak verilen tedavi hizmetlerindeki hasta memnuniyetini de etkileyebilmektedir. Kamu hastanelerinde sunulan formel anlamdaki sağlık hizmetinin ülkemizdeki yoğunluğu giderek artmaktadır. Bu kapsamda; sağlık hizmetlerinin sunumunda görev alan personelin hasta bakımı ile teşhis ve tedavi yöntemlerini yapabilmesinde hasta yoğunluğunun azaltılması durumunda hizmetler daha etkin bir şekilde verilebilecektir.Bu çalışmanın temel amacı; kamu hastanelerinin sağlık hizmeti sunumunda hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin neler olabileceğini açıklamaktır. Ayrıca hasta memnuniyeti algısının hastaların kişisel sosyal özelliklerine göre de incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Anadolu Yakasında bulunan Kamu Hastaneleri Birliği Hastanelerine ayaktan başvuran hastalar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında basit tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak 310 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmanın veri analizinde SPSS 16 istatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler ile t testi ve ANOVA testinden faydalanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; kamu eliyle verilen sağlık hizmetlerinin hastanelerde daha etkin olarak sunulabilmesi maksadıyla fiziki şartlarının iyileştirilmesi ve teknolojik donatımların yenilenmesi ile sağlık personelinin verimliliğinin arttırılması yönündeki çalışmalar sağlık hizmetlerin sunumunda memnuniyet düzeyini arttırabilecektir. Health services in public hospitals is a public space. Submission of health services in public hospitals are means able to fulfill the public task. In the health services provided by the hospital staff satisfaction as a public service should be at the same time also affect patient satisfaction in the treatment services for the patients. The density of health services in the formal sense in our country offered in public hospitals is increasing. In this context, the staff involved in the delivery of health services and patient care in the event of a reduction in the density of the patient can be given the diagnosis and treatment services in a more efficient manner.The main purpose of this study; What are the factors that affect patient satisfaction in the delivery of health services in public hospitals would be to explain. In addition, we aimed to investigate the perception of patient satisfaction of patients according to personal social features. Questionnaire as a data collection tool used in the study. The research population consisted of patients admitted to the Istanbul province is standing with the Association of Public Hospitals Hospital is located on the Anatolian side. In the study of 310 people by using simple random sampling method. Research data analysis using SPSS 16 statistical software package was used. To analyze the data, frequency, percentage, mean, standard deviation was utilized by descriptive statistics such as t-test and ANOVA. According to the survey; hands of public health services in hospitals can be presented more effectively in order to improve the physical conditions of technological equipment and work towards increasing the efficiency of health personnel will be able to increase the level of satisfaction with the renewal of the provision of health services.
Collections