Psikoloji ilk ve son sınıf öğrencilerinin mesleki kaygılarının karşılaştırılması ve problem çözme yetisi arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada üniversitelerin psikoloji bölümünde okuyan ilk ve son sınıföğrencilerinin mesleki kaygı düzeyleri ve problem çözme yetilerini karşılaştırmakamacıyla yapılmıştır. Aynı zamanda mesleki kaygı düzeyleri ve problem çözmeyetisi arasında ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Psikoloji öğrencilerinin meslekikaygı düzeylerini ölçmek amacıyla ölçek geliştirilmiş ve daha önce güvenirlikgeçerlilik çalışmaları yapılan problem çözme envanteri kullanılmıştır. Elde edilenveriler istatistiksel olarak analiz edilerek mesleki kaygı ve problem çözme yetisiarasında ilişki bulunmamıştır. Üniversitelerin psikoloji bölümünde okuyan dördüncüsınıf öğrencilerinin mesleki kaygı düzeyleri birinci sınıf öğrencilerinden daha fazlaolduğu görülmüştür. Katılımcılardan orta sınıf ekonomik düzeye sahip olanların iyidüzey ekonomik düzeye sahip olanlara kıyasla mesleki kaygı düzeylerinin dahayüksek olduğu saptanmıştır. Mesleki kaygı düzeyleri kadın ve erkek katılımcılararasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Problemçözme yetisi ve cinsiyet, ekonomik düzey, ilk ya da son sınıfta okumaları arasında daistatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır. This study was made compare the occupational anxiety levels and problem solvingabilitiesof freshmen and senior year students' who study the psychology inuniversities. This study was also made to determine the relation betweenoccupational anxiety and problem solving abilities.. In order to measure theoccupational anxiety levels among psychology students, the scale was developedInventory of Problem Solving was used to measure the problem solving abilities.After the obtained data was statically analyzed there was no relation found betweenoccupational anxiety and problem solving abilities.. It was seen that the occupationalanxiety levels among junior psychology students was much higher than the seniorstudents. Between the participants, those who were in a middle class economicallevel had higher occupational anxiety than those who were in high-class economicallevel. There was no significant diffrence of occupational anxiety between male andfemale participantsi statistically. There was also o significant difference foundstatistically between problem solving abilities and gender, economic levels or beingfreshman or senior year in university.
Collections