Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin empati kurma becerileri, umut düzeyleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan çalışmada öğretmenlerin empati kurma becerileri umut düzeyleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, İstanbul ilinin Kadıköy ilçesinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan 350 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin empati düzeylerini belirlemek için Üstün Dökmen'in Empati Ölçeği, Snyder arkadaşları ile düzenlediği Umut ölçeği, Heppner ve Petersen düzenlediği Problem Çözme Envanteri ve kişisel form uygulanmıştır. Araştırmada cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, sosyo ekonomik durum ve medeni durum değişkenleri incelenmiştir. Anahtar Kelimeler : Okul Öncesi Eğitim, Problem Çözme Becerisi, Umut, Empati,Öğretmen This research was conducted to examine the relation between empathy building skills, hope levels and problem solving skills of teachers who work for preschool education institutions. The research was carried out with 350 preschool teachers who work for preschool education institutions in Kadıkoy district in İstanbul. Empathy tendency scale prepared by Üstün Dökmen, Hope scale developed by Snyder and his friends, Problem solving inventory developed by Heppner and Petersen and also Personal information form was implemented to determine the hope levels of teachers who work for preschool education institutions. Gender, age, professional seniority, socia-economic status and marital status variables are examined in the research. Key Words : Problem Solving Skills, Pre-school Education, Hope,Empathy, Teacher
Collections