Zihinsel ve bedensel engelli çocukların annelerinin anksiyete, depresyon düzeylerinin belirlenmesi ve aile işlevlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada zihinsel ve bedensel engelli çocukların annelerinin anksiyete depresyon düzeylerinin belirlenmesi ve aile işlevlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan Lalegül Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Gülşeker Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi ve Gülenay Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'ne gelen RAM'dan rapor almış engelli çocukların anneleri ve Mehmetçik İlköğretim Okulunda eğitim gören, zihisel ve bedensel açıdan sağlıklı öğrencilerin anneleri ile çalışılmıştır. Araştırmada 20 Down Sendromlu, 20 Mental Retarde, 20 Otizmli, 20 serebral palsili ve 20 sağlıklı öğrencinin annesi çalışmaya katılmıştır. Sosyodemografik bulgular sosyodemografik veri toplama formu ile annelere sorularak elde edilmiştir. Tüm çocukların annelerine Beck Depresyon Envanteri, Beck Anksiyete Envanteri ve Aile Değerlendirme ölçekleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Bireylerin çocuklarının engel türleri ile bireylerin beck depresyon ile beck anksiyete ölçeklerinin puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bireylerin çocuklarının engel türleri ile bireylerin aile değerlendirme envanterinin alt ölçeklerinin puanları arasında da anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırmadaki anlamlı bulgular, Bireylerin çocuklarının engel derecesi ile bireylerin, aile değerlendirme envanterinin alt ölçeklerinin puanları arasında ve bireylerin çocuklarının engel derecesi ile bireylerin beck depresyon ile beck anksiyete ölçeklerinin puanları arasında görülmektedir. Buna göre, çocuğunun engel derecesi %90 olan bireylerin diğer bireylere oranla genel depresyon düzeylerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır. Bulgular ışığında konu tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. These mothers of children with mental and physical disabilities in research aimed to investigate the determination of anxiety and depression levels of family dysfunction.Research within the scope of Istanbul provincial Sultangazi district Lalegül Special Education and Rehabilitation Center, Wendy Special Education and Rehabilitation Center and Gülenay have received reports from RAM from the Special Education and Rehabilitation Centre for disabled children, mothers and soldiers Primary studying at school, zihisel and physically healthy students have been working with the mothers. 20 Down syndrome in the study, 20 Mental Retardation, 20 with autism, cerebral palsy and 20 participated in the study, 20 healthy student's mother. Socio-demographic data were obtained by asking mothers with sociodemographic data collection form. All children Beck Depression Inventory, Beck Anxiety Inventory and Family underwent evaluation scales. As a result of the children of individuals with disabilities with individuals beck beck depression found no significant differences between the scores of anxiety. Children, individuals with disabilities subscale scores between individuals in the family inventory evaluation significant differences were found. Significant findings in the study, individuals with children obstacle degree of individual, family assessment between the scores of the subscales of inventory and their children's disability rating of individuals beck and individuals beck depression is seen in scores of anxiety. Accordingly, the degree barrier of 90% of individuals with children were found to have higher levels of depression than other individuals in general. Results were discussed in the light of issues and suggestions were made.
Collections